Pages

7.6.09

Weekend yg x berapa nak jadi

Hehehe...pjg ceritanya...alkisahnya....jumaat mlm tu ingat nak blk kampar ler..sebab ahad nak gi kenduri nornie...tp pg tuh aqil dah demam...panas lah jugak...ingatkan pns cuaca jer badan dia..bila ptg tuh mmg dah lembik ler aku tgk....mmg sah demam....bawa lah gak pi klinik pastu pi lah jugak putrajaya tido sana sebab nak angkut siti fatimah tu sekali kan...esok nya pun badan aqil still panas gak...xpe ler..kalau ok ingat ptg ler nak balik...so tgh hari tuh dia dah jalan sana sini...dah main ngan ummi ngan pak long suhu pun dah turun sikit...sebab tgh hr tu ada gak gi klinik jugak..blk tuh dia tido..suhu bdn dia naik lagi...so kira kompom ler...siap htr mesej kat as n noni kata aku x leh nak mai....azrul x leh ler jugak nak amik sticker dia semua kan...sebab suhu aqil mmg on off jumaat n sabtu....mlm sabtu lagi ler teruk pns dia..mmg aku takut lah...sebab dia x penah pun nak demam melebihi 36 jam sebenarnya...so mlm tu sapu asam jawa pekat tah berapa kali tah kat bdn aqil...siap cucuk ubat bontot lagi tuk demam n muntah...sian aqil..dlm demam2 tuh ada gak aktif dia...kalau tido dtg blk.....tp mmg dia x leh tido..aku pun dah x larat sebab dah 2 mlm agak kurang sikit tido ler..so aku suh azrul yg tgh sedap tido tu ganti alih....mmg aku x larat dah...tp mcm risau gak....pns giler...esok pagi (ahad) tuh...dia dah ok sikit....ingat nak bawa gi mandi sungai...tp ada aktiviti ler plak..abg taza jemput gi rmh bday syafiah n muniz ke apa tah nama dia....tp alahai..lauk sedap2 makanan pun sedap2...tp x dpt mkn byk..dpt jamah sate 5 lidi jer...isk isk iskk.....kira masa ni suhu aqil dah ok sikit.....blk tido pun dah x pns..tp still on ANTIBIOTIK...

Lps tu ingat nak gi zoo ler...wakhakhakhka..blk dari rmh abg taza tuh mmg dah ngantok...pns lagi..aku mmg tionnnnnggg dah...tp gagah ler jugak konon...sampai depan kaunter tgk tiket...rm15 sorg..hamik ko...terus cam..alamak..nak masuk ker...sebab yg nak byr adalah chaq...so aku pun mcm..ala..x pyh ler aku pun mmg x larat sbnr nya..nak2 cuaca panas..mmg x jadi..so semua pakat tanya aqil..kalau aqil nak masuk...kita masuk...sekali aqil geleng da....hehehehe...mcm pepaham je kan...yg sbnr nya pun aqil x tahan pns gak..hahaha....so blk dari zoo tu...singgah mydin putrajaya...konon nya aku xnak membeli tuh...habis gak 60 lebih...beli barang dapur n lauk2 ler kan...paling hangin tuh....aku beli halia yg biasa aku amik kalau kat k4 ke hero ke ada ler dalam berapa hengget...sekali kat mydin 6 kupang jer...hangen sungguh aku rasa.....so sekarang ni...bila nak shoping brg dapur kena gi mydin putrajaya...untuk lauk2 lah kan....untuk susu n lain tu mmg aku refer tesco...sebab murah sikit...kat mydin murah tang lauk ler...hehehe...balik konon nak pengsan...x jadi pengsan...leh plak layan sambung dragon ball Z...hehehe...

Sabtu

Kita org berjaya menyetankan abe joe beli ekon...hahkakakka..sebabnya aku pun selalu dgr org tu kata nak beli nak beli kan..byk sgt alasan...last2...sampai depan rmh..htr ais terus jer paksa abe joe gi bangi pilih ekon...so ...dpt lah tangkap HITACHI satu...isnin baru depa psg...tp mmg lah rmh chaq tu pns sungguh....rumah tepi plak...plak tuh mmg tempat cahaya matahari yg kaw2 pns tuh memancar ke arah itu...mmg x tahan ler....tp kite org still ber weekend kat situ kan..kenapa ek...walau WITH @ WITHOUT reason kan...bertenggek ler di sana...tu yg kata rmh tuh dah jadi umah no 2....ok..balik dari senheng...kita org singgah kat yummie bakery...huhu...syok..asal masuk situ aku akan jadi agak gila sikit...hehehe...sonot nak memasak kek...yg chaq konon x nak singgah...sambar gak ler sikit...dia kata nak buat cookies kan...(lupa plak amik gbr cookies yg double choc tu)...aku sebab nak buat kek chocolate moist with coklat icing...mmg jadi ler cookies chaq n chocolate moist aku tuh....pastu sebab aku dah buat n decorate konon ler...pastu aku rasa mual plak tgk...byk nya cekelat kan...so depa kata semua sedap..leh buat tuk bday kek..wah..tu yg makin berkobar2 nak buat kek sendiri tuk bday aqil tuh...hehehe.....

Ini ler kek i yg dah siap...hehehe....nampak ok x decoration dia...huhuhu....pastu semua pun cam dah x larat...nak mkn pun x larat...yg sbnr nya chaq ngan aku jer yg dok bertungkus lumus buat kek n cookies tuh kan....aku rasa sikit jer...takut kempunan...pastu aku paksa yg lain rasa gak...hehe..sib bek depa kata sedap...cookies chaq puns edap...tp tah kenapa weekend ni adalah weekend tuk aku kurang mkn...sabar jer lah..tu psl aku selalu semput kot...kurang mkn...ermm...pastu bawa gak gi umah bag taza ahad tuh....uiks...kak naurah siap potong n terus hidang...cam segan plak i ala2 shy2 cat...hehehe...itu ler alkisah aku weekend ni....dalam pada aqil demam tuh....aku pun cam bosan...sebab mmg xda aktiviti lain ler..nak bw gak blk kg aku x berapa nak sure lah sebab kang..kesian aqil...pns dah ler on off kan....hermm...pasni nak upload gbr sepanjang percutian MC laki aku kat kg....


No comments: