3.1.14

Aqil Darjah 1

Akupon x tertinggal...nak meng'entry' kan kesah aqil masuk darjah 1..

Alhamdulilah...aqil akhirnya menjejak kan kaki nya ke alam persekolahan...

Xda rasa sayu...cuma rasa risau...dia rilek n cool jer...mcm biasa lah dia kan...menten cool je..

Kawan nya sorg tu...siap nangis2 blk sekolah...sb katanya...mak bapak nya x dtg amik dia blk..tgl deme je kat sekolah...lol...mgu ni bdk darjah 1 blk awal...orientasi kata nya...

Hari  kedua...pegi tgk  aqil lagi....dptlah tgk jugak yg cikgu nya tanya soalan...dan nampak jugak lah dia menjawab dgn baik...dan yg penting..suaranya lantang ye...bgs anak mama....setakat ni...suara lantang...hanya dia sajalah yg aku dgr...

Sekolah pon...kita orgpilih sekolah yg agak kurang pelajar nya...blh dikatakan...sekolah kampung lah jugak..xda lah dlm kampung kan...cuma darjah satu ada satu kelas jer....jadinya..bila x ramai pelajar...cikgu blh bagi tumpuan lebih kat dorg2 ni kan...tensi pon xda lah sgt...mmg x ramai pon deme sekelas...x sampai 30 org pon...tambah lagi..aqil mmg sgt2 memerlukan cikgu bg tumpuan lbh kat dia...jadi...Sekolah Kebangsaan De La Salle Kamper Perak menjadi pilihan...

Xda lah risau sgt dia kat kelas n rehat...cuma risau part dia nak blk sekolah masa tgu bas saja...hurm...harap2 dia tau lah...memandangkan bapak ko sebenar nya x amik kisah pon...lg penting tuk lepak n bersembang kosong ngan kawan2 dia yg kat luar nun...cuti byk habis kosong camtu jer..

p/s : baguslah dah berjaya mematahkan hati aku untuk memulihkan hubungan ini....sekian...

xoxo