31.12.11

Auld Lang Syne

Lagi berapa jam yer nak ketahun baru....walhal pd umat islam dah lm meraikan thn baru...(tetiba muslimah)...

Setiap kali 31 Dec...mesti teringat family2 n all the beradiks sebok pikir psl juadah mlm nak countdown....the bapaks2 pon dah sebok pi sembelih ayam n the main menu...(xyah lah tulis kan....)

Time nak countdown mesti havoc giler ler...almaklumlah...all the beradiks duduk sekali kan...yg penting bkn atas meja....meja kat kehepsi pon x mampu nak tampung beradiks yg ramai tu....(beradiks read : segala sedara sepupu sepapat)

Pehtu bila dah cukup time...ramai2 nyanyi lagu auld lang syne...sgt sedih kan bila nyanyi lagu tu....or sbnr nya kita sedih sebab meninggalkan tahun lps yg sgt mencipta segala kenangan...dan yg penting kita akan bertambah usia....(part ni yg rindu...ramai2 nyanyi lg ni)

Tp sekarang xda dah...dorg still amalkan....walao x semeriah dulu...dulu kalau nak meriah...the duncan's n the michael's family yg selalu menjadikan suasana meriah...gitew...almaklumlah..molot sensorg cam longkang n puaka...bsg bingit xyah lah cerita..ngahahaha.....sekarang sambut new year seperti biasa....thn ni agak meriah jugak...sebab berkumpul jugak sebelah beradiks ipar....walaopon x semeriah n xda party mcm dulu..cukuplah aq yg memeriahkan n membingitkan suasana...kui kui kui...

Walau apa cara anda menyambutnya...walau apa jua kenangan yg ditinggalkan....anda tetap akan melalui hari2 yg sama...cuma suasana yg berbeza....serta azam yg semakin kuat....(dan seperti biasa...tiada azam tuk thn baru...sebab rs mcm x pernah tertunai pon..melainkan azam thn baru nak byr hutang...lol)

SELAMAT THN BARU 2012....moga hari anda semakin ceria n berfaedah....

Muah muah...

xoxo......Shirley Prescilla @ Rabiatul Adawiyah




Sent from Samsung tablet

16.12.11

Sepanjang 2011

Ok...kita bermula dari bulan ke bulan yer...

Januari

Ok...1st jan...new year lah....berada di kg..serian sarawak...with family tercintun..ngehehehe...cuma mr a je xda...tgh bln blk kampar blk..mak n abak pon ikut jugak...tp depa lepak tepeng plak....
23 ke 24 tah...tragik pertama berlaku dlm seumur hidup...ya rabi...mmg x terduga...ICU hospital ipoh dan tersedar kul berapa pagi tah...pada 31 jan...sedar2 ada kat tempat asing...ngan airmata meleleh memikirkan kenapa diri dilakukan sedemikian rupa...ngan kaki rs x leh nak angkat..tgn diikat kiri kanan...gosh..serious aku x tau knapa dilakukan begitu....oh rupanya ada org terangkan knapa aku ada kat situ...otak dah ligat memikirkan cam mn leh pengsan dan kat mn pengsan...bila dah kumpul cerita semua org selama sebulan baru tau..hurm...


Febuary

2 feb baru discaj...hurm..febuari x byk cerita sgt pon..oh ya...juwita aulya telah selamat dilahirkan oleh siti fatimah di putrajaya....teruja mak u olls...sebab anak pompuan...dan dia pon telah selamat menjadi anak susu mak...ngehehehe....


March

Xda cerita menarik...
Eh kjp...masa ni tgh was2 ngan period...hurm...

April

Bln ni byk buat AR (amazing race)...hoh..giler ko..duduk kampar..ok...kampar - utara - kampar - kl - kampar - putrajaya - kampar - putrajaya..hoh...giler letih...

May

Lepaking bersama the beradiks..feeling sgt kardashians ok...mmg drama sgt...sabar je lah...on genting ms ni...ms ni mak punya lah pakai bekung tu..ala bekung eh org sebut...xtau lah apa nama dia...kunun nya nak nyuruk perut yg rs terlebih lemak tu..rupanya bkn lah lemak...tp ada baby kat dlm...hohoho...nsb mama x mkn pil diet ko..

June

Pon xda cerita...oh..aku msk wad tuk kali pertama setelah kejadian icu itu...hoh...mcm permaisuri org layan...bkn sb apa...sb penah pengsan kat wad yg sama...terus depan kaunter misi depa letak aku...hamek ko...

Bersambung lg ya.....

15.12.11

Tahun Baru

Hurm..lagi 15 hari lagi dah sampai 2012...rasa mcm sekejap ker???

Lol...tapi aku rasa cam lama sangat...lama sangat sangat sangat....

Tahun ni rasa sgt tragik..ngan kejadian2 dari awal tahun hingga ke hari ni...

Nanti aku cerita kan blk ok...

Hoh...ok..sekarang mmg ssh sikit..igt kot dpt tab xda dah berebut pc...tp sudahnya..berebutkan tab plak semua org..bila aku duduk kat pc..pon sebok jugak ada org nak berebut...hurm...

Kalau lah aku kaya kan...aku beli lain jer tab tu..senang...

xoxo

8.12.11

Tahap tensen di hari ke - 7

Gosh..sungguh mencabar minda tahap dewa dan langit ke - 7 berpantang kali ni...dek kerana panas hati n sakit hati ya amat..maka airmata x jadi nak keluar...hanya mampu menahan segala sakit dalaman dgn bengang....hergh...

Baby dah ok....dia senyap x meragam...abg2 plak...ya robi..ke sebab terlampau sgt masuk spital n drip n antibiotik...menjadikan depa sangat lah...no wonder lah karang masuk muka metro...ibu hilang akal fikiran....ya robi...x terkata nak kata cam mana...rasa nak sepak2 rasa nak terajang....dah xtau nak sabar cam mana dah...ini dah mcm x pantang langsung...or cakap jer...x payah berpantang ler....senang...mmg sangat2 melampau....degilnya....ngan rumah bkn mcm rupa tongkang yer...xtau nak ckp rupa apa dah...

Jadinya..kesimpulan supaya semua org tenang dan aman damai...aqil n aqmal perlu dipisahkan....aqil tgl ngan opah..sb kalau tgl ngan aku..mmg mkn tgn jer...bdk tu sgt melampau sungguh...degil tahap apa tah....aqmal n baby blk rmh mambang....untuk merasa tenang dan aman...dan supaya aku x jadi kak limah no 2...makanya..itulah jln penyelesaian nya...sekian....

Tambah lagi seminggu ni dok berulang ke klinik sebab cek darah baby...jaundis...menambahkan kesakitan yg mmg ada...kot ke kalau somi yg htr..leh gak bsg2 bila dia terbawa laju ke telanggar bonggol ker..kalau pak mentua yg htr nak bsg cam mana...silap haribulan kita yg sakit telinga balik...hurm....xpa...karang sambung kat mambang jelah cek darah...mama dah x lalu baby oit...tekanan ya amat sangat....sekarang pon mcm naik lagi tekanan....org suh pi toilet kencing..ko main air..mmg kena libas ngan hos ko karang aqil....

p/s: mmg dah duga semua ni akan terjadi....

3.12.11

Introducing our PRINCESS ARIANNA MARISSA


Inilah baby yg ditunggu2 tahun ini...baby girl...alhamdulilah...sihat berat 2.8kg..lahir 2 Dec 2011 pukul 10.28 pg....di Hospital Raja Permaisuri Bainun Ipoh....ya...ini budak org perak....oh bila telek2....pipi dia mcm abg aqil...yg lain semua mcm abg aqmal...kuat susu...kuat tido....mulut muncung...nampak sgt abg aqmal dah train lm adik dia...hurm...

Sekarang tgh menahan sakit...seriyes...kali ni punya ceaser mmg sgt sgt sgt sakit...tetiba mcm rs menyesal kjp...sb mungkin kn ikat sama...selama ni x kesah pon kalu ubat x amik,..tp td terskip ubat tahan skt..sb jatuh je lantai...hamek..mentara nak tunggu dose seterusnya..rs nak pengsan menahan.....kali ni lantaklah....mmg terbaring jer...sb baring rs kurang sikit tekanan pd perut tu....

Adious guys...xoxo
Sent from Samsung tablet