29.4.09

My Chocolate Cupcakes


Sedap sungguh...aqil suka sungguh (puji diri sendiri ooo)....

Nak Buat Apa ni

Ayak...amat bosan lah minggu ni dan hari ni....sampai nak tulis apa pun xtau..padahal nak jugak menulis ni...kalau lah aku ada super power kan...x pun magic ker...xde ler boring sgt hidup aku ni....tiap2 hari ngadap rutin n perasaan yg sama...ayak.....



Lebih kurang cam2lah yg aku rasa...isk iskk...lagipun aku suka lah cerita MEMOIRS OF A GEISHA....sgt2 admire ngan cerita tu....tp dvd aku hilang ler..tah2 si cilakak tuh yg curi

27.4.09

Tertekan & Ditekan

Huh...aku xtau lah apa aku nak buat sbnr nya lagi...makin hari aku makin rasa tertekan...selalu pun org kata..elakkan perasaan tertekan tuh..x elok untuk baby...tp cam mana kan...makin hari makin aku ditekan dengan benda2 yg sememangnya akan membuat kan aku rasa tertekan....apa aku nak buat sekarang...angkat kaki n blah...or terima je apa yg berlaku depan mata??? nak angkat kaki aku kesian kat umat2 yg ada....nak aku terima apa je yg berlaku...aku takut aku kang sakit mental plak...hati sapa yg harus aku jaga...hati aku atau hati org???? jgn kata suh makan hati ayam plak..sekarang ni...kalau bukan sebab aqil n baby yg dlm kandungan aku ni....aku rasa mmg aku dah pandang belakang balik...pandang ke arah hidup aku sebelum aku rasa tertekan camni..pendek kata (murtad)..ada potensi...kalau bukan sebab aku takut kehilangan aqil...mmg dah lama....(iman x kuat lagi ni)....kadang2 aku kesian kat org2 yg selalu aku luahkan saban hari perasan aku ni...terutama org yg selalu aku khabarkan lah...tp ada jugak umat yg kat bumi ni kata...lagi aku simpan lagi tertekan...tp selalu pun benda sama...x blh ke seseorang tu berubah demi kasih sayang...kalau aku blh buat perubahan besar dlm hidup aku ni...meninggalkan segala kegembiraan yang aku penah rasa sebelum ni...kenapa seseorang tu x boleh nak ubah walau setitik je dalam hidup dia...aku x minta rumah banglo pun...aku x minta porcshe pun...aku redha ngan apa yg aku dapat...tapi makin hari tertekan makin aku rasa x bernilai langsung hidup aku sekarang ni...apa akan jadi pada hidup aku setahun 5 tahun 10 tahun akan datang....masih mampu kah aku berpura2 dihadapan org....sebab aku rasa hidup aku sekarang di atas kepura-puraan...siapa aku sebenarnya....aku sendiri pun dah hilang arah...dan hampir x kenal siapa aku sbnr nya....aku mmg dah x blh fikir positif dah sekarang....setiap kali positif nak bertenggek...negatif tuh akan timbul di depan mata.....adakah aku sebagai anak isteri dan ibu harus terima jer keadaan yg telah terjadi ataupun cuba untuk merubah yg salah..ataupun biarkan saja apa yg terjadi biarkan terjadi...mestikah aku hidup sepanjang hayat aku macam ni.....sepatutnya aku perlu fikir adakah org itu mampu berubah demi aku kalau aku berubah demi dia...x byk...sorang sikit pun jadi...apa pandangan korang kalau korang rasa seseorang tu patut berubah untuk anda....UNTUK KEBAIKAN ANDA....mmg kalau dari segi semua sudut...mmg lah nampak ok...tapi cuma satu benda yg mmg x ok...adakah aku harus lupakan benda yg x ok tuh dan tutupkan dengan yg ok tuh...adakah patut????

X pernah aku harap kehidupan aku akan jadi begini...aku harapkan yg lebih baik sebagai seorang anak, menantu, isteri dan ibu...yang mana harus aku pilih....SHIRLEY PRESCILLA @ RABIATUL ADAWIYAH

24.4.09

My Cupcakes/Muffin



Itulah yg dah siap...menu tu tulis untuk 2 org...tapi aku buat cam untuk 6-8 org..almaklumlah org mesia ni leh tahan makan muffin ni sebiji ke 2 biji je kan..tak taulah kalau mmg stail yg mencekik tuh...adalah dpt dalam 11 cupyg saiz agak besar jugak lah...resepi muffin ni aku amik kat magazine Pa&Ma pemakanan sihat untuk bayi...hehehehe..icing tu cam besa ar..goggling2 ler...mmg sng jer nak buat icing tuh...yg susah nak decorate tuh...kena plak kalau yg x kreatif cam den ni...itulah result yg dpt..cam kat atas tuh...tp bkn nak mkn pun sbnrnya..seronok nak buat jer...mmg ler aku htr ke putrajaya karang...cam biasa...htr pi sana kompom cepat habis...heee....

15.4.09

15 April 2009

Huyoo..lama jugak x ngadap blog ni sejak menjak dok membuat gelang ni...hobi baru lah katakan...syiok sungguh...tp tulah kan...bila nak jual rasa sayang lah plak...sebab nampak cantik sgt...tp xtau lah pulak bila nak amik gbr tu kan..sebab nya si azrul ni dah semakin bz..bz keja lah apa lah...aku syak lain lah.....dah bosan aku ni ngan dia...org kalau makin byk keja mkin byk duit..aku tgk dia tu serupa tuh jugak...sama jer xde perubahan...makin xda duit lagi ada...tuh psl aku syak lain tuh..apa lah salah nya dia bg tau daripada aku tau sendiri...

Hari ni nak htr aqil pi check up pakar...bosan sungguh pegi kat pakar tuh...serupa cam pegi kat nurse biasa tu jer...tunggu punya lah lama..dia cek setakat 5 minit jer...sungguh x berbaloi..hari ni aku ingat nak cakap kat dia xnak dtg dah ler..sebab mmg dah cam cek biasa...membosankan...bukan nya dia cek otak ker..peparu ker...tak penah nak tanya dia penah sakit apa...keadaan dia...elok lagi aku jumpa pakar An-Nur tuh..walaupun bukan aku yg byr...tp...oklah...dia bg tau satu2...yg GH punya ni...membosankan...tuh psl lah salah satu aku benci kerajaan tau...tuh psl jugak aku x register sebab aku xnak mengundi...aku bosan tgk org2 kerajaan ni...mentang2 lah gaji depa mmg dah fix tiap2 bulan....depa main belasah jer...cam depa tuh hero..depa yg berkuasa sebab kita berurusan ngan depa...alahai...sori lah pada PTD2 yg kat rmh tuh yer...tp mmg btl...org2 kerajaan ni...kerek...poyo..kalau cuti bukan main lagi...kalau suh keja bukan main jugak mls nya...nyampah aku...

Banyak jugak nak tulis ni...tapi xtau nak tulis apa..aku ingat nak balik taiping lah...sebab dok kat rmh ni pun sungguh membosankan aku...bkn nya buat apa pun..ada laki serupa xda...dah sebulan lebih camni...bosan aku...lantak lah..korg nak bising ke apa..aku tetap nak blk tepeng..dari aku cari jantan lain kan...sebab kekadang tuh kita nak jugak bermesra satu keluarga dlm keadaan privasi sgt2..tp dia x boleh...kalau bw keluar pun susah..bila dah keluar tuh..suh cepat blk lah apa lah...nak pi utar blk lah...mmg sgt mengecewakan...adakah dia benar2 keja atau ada orang lain...sebab kan kalau dia buat keja gaji dia kompom masyuk...ini x...sama jugak aku tgk...sengkek jugak...arrgghh...fedapnya aku....tapi tulah satu bila aku nak tolong dia cari duit dia perlekehkan...aku suh tlg jual jer..sebab dia selalu keluar..pun x terjual...xkan asyik nak suh chaq je plak kan...bosan lah org tuh...

eh kejap ek..karang sambung lagi...la ni aqil dah pandai minta makan...so nak masak nasi goreng kejap...chow

Adious Amigos

9.4.09

Karakter Upin & Ipin

Kak Ros
haa anda banyak membebel ni... pastu garang giler.. orang takot nak ngorat anda..baek2..jangan jadi andartu tak pon bujang lapok ye.. tapi nasib baik lah anda ni ada sifat2 kakak yang sgt menjaga adik2 nya ye...



Adakah anda akan di madu / berkahwin lebih dari 1???
percaya atau tidak, tetapi ini adalah hakikatnya.

TIGA
bagi lelaki, anda hanya akan bahagia sekiranya berkahwin 3.. kepada perempuan pula, anda akan mempunyai 2 orang madu.. mungkin anda isteri yang tua sekali.. terimalah madu2 anda dengan hati terbuka..


Kereta nasional yang sesuai dengan anda (Malaysia)

Proton Satria Neo CPS
Anda seorang yang bersifat sukan. Suka memandu laju, kalau tak laju, ingin dilihat seperti laju. Suka spoiler yang agak tinggi dan wheel arch terlebih2 keluar. Bercita-cita ingin memasuki World Rally Championship, tetapi skill pemanduan tidak mahir, kerana anda memandu seperti drebar teksi. Walaubagaimanapun, perkerjaan anda bergaji rm2100 ke atas




6.4.09

Shirley telah menggunakan generator nama bayi
Tahniah!

Mohd Azrul dan Shirley Prescilla, nama anak Lelaki yang sesuai untuk anda berdua dan maknanya ialah Iram iaitu Nama moyang nabi Shaleh, bapak Ars, anak Sam bin Nuh


Shirley telah menggunakan generator nama bayi
Tahniah!

Mohd Azrul dan Rabiatul Adawiyah, nama anak Lelaki yang sesuai untuk anda berdua dan maknanya ialah Hudzaifah Ibnul Yaman iaitu Seteru kemunafikan kawan keterbukaan, pahlawan dibidang hikmat


Syok jugak ada generator nama anak ni kan...bestnya...blh pakai untuk cari nama anak nombor 2 nih...xyah sakit kepala

2.4.09

Today's Menu

1 April 2009

Inilah lauk kita org malam tadi...Gelap lah sikit gbr dia kan...

2 April 2009

Ini makanan tambahan lunch aku hari ni...aku mkn nasi ngan lauk semalam...ada lagi kan..so xyah ler penat2 msk...cuma tambah pisang mentah sambal belacan ni...pergh...puas hati dpt mkn...ni kalau campur ngan buah kelubi ni lagi meleleh ayaq liur ni...Kembung perut aku minum air byk sgt...sebabnya terpedas lah plak sambal aku tuh...dah ler mmg x tahan mkan pedas kan...Tapi puas hati lah dpt mkn pisang mentah ni...nak buat pun mmg nampak sng...yg x senang nya nak kena kopek kulit pisang tuh...susah oooo...dah lah keras sikit...getah lagi...isk isk iskk..

Adious Amigos

Quiz FB Lagi

Pekerjaan yg bagus untuk anda;

Penebar roti canai
Kadang kadang kawan tanya lain,hang jawab lain.Bila bersembang,tangan naik habis.Walau apa pun anda,orang tetap ramai berkawan dgn anda.


Song describe u;

Bubbly- Colbie Caillat
You are very easy to get along with and you have many friends. You possess many good qualities, such as being charismatic, friendly, affable, and plus you have a good heart. You are almost always smiling, too. Although people adore you, sometimes they may need a little space, because you are always right there.

Who would be your celebrity boyfriend;

Will Smith
You're matched with funny man, Will Smith. Even with those ears, he's one good looking man. He is certainly one for long-term relationships, see that he's been with Jada since 1997. He's definitely one dedicated family man.

What song 2009 are you;

Beyonce - Halo
Your so Bootilicious....

Which Malay Ghost Are you?

Toyol
these are actually ghostly kids that people adopt for the objective of stealing other people’s money. It is believed that this spirit is kept and preserved in a jar in a form of a foetus. Because the toyol is kept by people to do bidding, you have to feed it with blood everyday.

1.4.09

PAS BN DAP

ARGGGHHHHH....that's my response when i got the sms from them...benda2 mcm ni yg buat aku nak mencarut ni...korg ingat aku ada pi register ke untuk mengundi...lahabau tul...ada aku kisah kalau bn ke pas ke dap ke apa ke jadah ke menang...sikit abuk pun x singgah untung kat aku...korg dok kutuk sana...dok kutuk sini...cam aku heran...kalau aku register pun mengundi korg ingat aku nak pi mengundi ker...hidup mati aku bukan atas parti mana yg mng...yg aku tau keluarga aku x bernanung mana2 bwh kerajaan...yg aku tau jugak aku x keja ngan mana2 syarikat or company yg ada keturunan parti2 ni...pegi mampus lah...kalau nak sgt menang n kaya...pi buat bomoh lah....KORANG INGAT AKU SUSAH KE KALAU AKU X PILIH KORANG....&%&%^$*@&*^$&#%^&%@&^%&^$.....LAGI SUSAH HIDUP AKU NI KALAU AKU PI MENGUNDI...PI MAMPUS LAH SETAN NAK BABI...

Menyampah bagai nak rak aku ni.....

ADIOUS AMIGOS

More Quiz on FB

Shirley took the What should your parents have named you? quiz and the result is Olivia
You are active and aggressive, but also very beautiful. You have many friends and are very popular among the boys.


Shirley took the What Barbie Doll are you? quiz and the result is Solid Gold Barbie
you are jet set, and down for a night on the town every night of the week. you've got looks, men, money and personality galore. you get invited to every 'it' party there is. you travel 1st class, you rarely have a true agenda but like to live 'off the cuff'. your relationships are largely shallow, but who has time or energy for baggage when there's so much fun to be had in the world?? live it up girl - life in the fast lane can't last forever.


Shirley took the Which TV Mom are You? quiz and the result is Clair Huxtable
You are extremely professional and have a high-paying, prestigious career. You really are supermom and balance the upbringing of your children with your demanding career perfectly. You even find time to go out on dates with your husband!


Shirley took the Sex and the city - which one are you? quiz and the result is Carrie Bradshaw
You just want to be happy and seeking love through your busy life of working and friends. You are up to date with the latest fashion trends and always have time for your special girlfriends.


Shirley took the what hollywood actress are you? quiz and the result is you are nicole kidman!
Going through the big yellow Hollywood directory, we'd be hard-pressed to find someone who flaunts a better combination of talent and beauty. Not only are you one of the best actresses of your generation, but you have the kind of clout in Tinseltown that allows you to foray into independent films without it hurting your image.