17.12.13

Munafik

Kalau dah benci...buat lah mcm mana pon...org tetap nampak yg x elok...

Hidup kita ni...orang akan nampak yg luaran saja...yg tersurat saja....yg dalaman....yg tersirat org x pernah nampak dan x pernah tau...hanya kita saja yg tau...

Dan ada jugak org yg suka pandai2....tunjuk pandai...buat pandai...dan pikir dia saja yg pandai...tgk saja...dah tau perangai org tu mcm tu....mmg pandai sungguh lah kan...

Ada jugak org....walao mcm mana pon dia buat salah...org tetap akan nampak dia je yg btl...kan...aku nak minta ilmu lah cam mana blh camtu...

Beruasahalah kita ni...tuk nampak elok dan bagus....tp kalau org x suka...tetap x bgs jugak kau ni...

Jadinya..mana kata korg lah...apa yg korg nampak....apa yg korang pikir...aku x blh nak buat apa pon...

p/s : saya mmg kasar...tp saya x pernah melawan ckp suami....(ramai org pikir aku x endah ckp suami.....) kan...jadinya...sekarang...apa yg korg nak..itu yg aku bagi...

Sekian....

Sebab aku tgk..org yg munafik ni adalah orang yg sgt disegani org ramai.....

xoxo

2.12.13

Arianna Marissa

2 Dec 2013

Hari ni ana cukup 2 tahun..happy birthday ana....mama love u...

Perangai cam biasa...diva still on...

Dan sama jugak lah mcm budak2 lain nya....nakal bkn main lagi...dan mcm abg2 plak dah...

Moga ana sentiasa sihat dan berjaya dalam hidup..

Muah2





xoxo

27.11.13

Penang

Ok mengamit kenangan kejap...

Penang....best kan pegi penang...kena betul tempat dan masa...mmg heaven lah dapat makan macam2 kan..

Selain dari tempat lahir sendiri...ada satu kejadian yg mmg sangat x blh lupa lah bila sebut pasal penang

Ni kejadian raya tahun lepas kot...ke 2 tahun lepas...x ingat lah aku...tp rasa2 nya setahun lepas..

Adalah 2 org bff n adik dia ni....siap bw bekal ayam kfc satu barrel...dgn plastik lagi...*kampung ok... lagi siap ngan baju kurung hbs glemer lah ni...ada mr somi sorang ni sedap jer bawa kereta...dan disebabkan perhubungan untuk berhubung tu dah kong *hbs bateri tepon lah....hazab...berjalan kaki naik FERI untuk ke Seberang....ye jalan kaki ye...ngan budak sorg kena dukung...sorg budak dlm umur 5 6 tahun gitu...

Merasa lah detims ngan abang2la nya pon...lupa plak minta no fon abgla tersebut...semput hocay....

Dalam penat2...sempat lah cuci mata tgk mat saleh siap pakai baju melayu ngan sampin kjp...cuci mata kjp...tp tetap..peluh merembes...basah hbs...

Ayo...mmg x buat dah aksi sadis tersebut....tu blm konon nak mkn pasembor kat padang kota lama...jalan kaki lagi...aigoo....jangan harus lagi buyui oiii.....

xoxo

14.11.13

Aqil Ridhuan






Hari ni hari mini konvokesyen tadika kemas daerah kampar....

Dan seperti biasa...anak sulung yg konvo...tapi dlm keadaan serba kekurangan....maafkan mama aqil..itu jer mama mampu sediakan dan laku kan... (ok...shu shu filing2)

Memamng berdebar n sebak n terharu...semua sekali dalam satu rasa....hello...baru konvo tadika jer pon....kan...sangat over filing ni terasa....lepas ni aqil akan menerokai hidup persekolahan yg lebih mencabar...mama tau...aqil mampu lakukan....sebab aqil sangat tabah dan kuat semangat...

Rasa mcm x percaya...anak sulung aku dah nak masuk darjah 1...dan pakai baju putih...seluar biru navy...kasut sekolah putih...bawa beg sekolah yg sarat ngan buku2....

Mama harap mama mampu sediakan apa yg patut....bimbing aqil dlm apa jua keadaan...insyallah mama mampu lakukan....walau kekadang tu mama rasa kecik dari aqil sebab mama x mampu lakukan yg terbaik buat aqil...

Moga aqil akan lebih berjaya dlm mengharungi dunia persekolahan aqil...mama tau aqil boleh....

p/s : lps ni kita blh konvo lagi ye aqil....andai umur panjang dimurahkan kesihatan yg baik serta rezeki yg melimpah ruah....

xoxo

13.11.13

Luahan Hati (pada sapa yg nak baca saja)

Aku sedar aku berada di bumi yg mana...aku sedar aku kelompok dari mana....dan aku sedar diri aku siapa...

Kadang2 pandangan sinis org lain terpaksa aku tempuh jugak untuk mempertahankan diri supaya tidak terlalu jatuh ke dalam gaung yg dalam...

Dan aku tau apa org sekeliling pikir tentang aku..sebab kadang2 perkara2 itu timbul tanpa sedar...dan akhirnya aku tau..rupanya orang2 ini sebenar nya tidak memerlukan aku...

Dan oleh itu jugak..kerana nak menjaga air muka orang....air muka sendiri terpaksa ditolak ketepi...untuk kepentingan kehidupan lain...

Dan kadang2 aku rasa sangat malu untuk berhadapan dengan orang lain kerana aku tau...orang lain x pernah fikir yg baik tentang aku..

Dan aku sedar kenapa orang lain x suka kan aku...sebab aku x minta untuk dicintai sepenuhnya...dan aku x minta untuk dilayan seperti raja...cukup hanya dengan mengerti apa yg aku perlukan untuk kehidupan2 yg lain....cukup hanya sedar yg aku bukan insan yg sangat hina dan daif....dan perlu tahu jugak...aku bukan nya manusia yang tiada harga diri sampai orang lain x nak memandang aku walau dengan sebelah mata saja...

Dunia ini sering berputar...dan seringkali aku berada ditempat yg sama..cuma keadaan yg lain...

Aku cuba untuk memperbaiki mutu kehidupan...tapi seringkali disalah anggap..

Aku bukan cuba untuk mengatakan yang diri aku tidak salah...sebab aku tahu...aku berada di tahap yg mana...dan aku tau kesalahan2 yang aku lakukan...

Tapi tidak perlu untuk menuding jari keatas aku hanya kerana orang lain berperangai tidak elok...

Sebab pernah aku terdengar.... " sipolan sangat elok dirinya....x sesuai  bila kahwin ngan aku..."

Dan sebenarnya...saya sangat terguris dan tercalar maruah diri hanya kerana ayat2 itu...dan sehingga sekarang...ayat2 itu masih terngiang2 di kotak fikiran aku....

p/s : seringkali dikaitkan bersifat negatif yg telah membentuk org lain menjadi negatif jugak...

xoxo

11.11.13

Baby Lea



Alhamdulilah...berkat kesabaran yg sangat lama....chaq n abe joe (kak ipaq aku n suami dia) dikurniakan cahaya mata...Baby Lea... (nama penuh agak kurang pasti....hehehe)

Mmg sangat lama menanti kan saat ini...tahniah sangat2....dan semua org sangat bersyukur dan sangat gembira segala lah...dengan kelahiran baby lea ni...jgn kata keluarga kak ipaq aku ja....adik beradik aku n mak bapak aku pon teruja jugak....mmg semua pakat gembira lah....Baby Lea...dirimu sangat diberkati...

Selingan sikit2 ja lah...masa ngandung kan si Lea ni...ya rabi mulut si ummi...kalah mulut longkang ok..mulut aku pon kalah lagi..runsing tahap mana tah....awal2 mmg aku dah cop anak dia mmg pompuan...sebab cerewet tara mana tah...sampai aku pon rimas....sebab masa x ngandung xda sgt kot....jd nya aku terima diri dia camtu sebab pembawakan...dan macam2 perkara yg jadi masa chaq ni ngandung....sampai kekadang x tercapai dek akal...

Alhamdulilah...setelah segala kesedihan..pilu segala...akhirnya lahir seorang baby pompuan yg comel...dengan selamat serta sihat...

Insyallah...moga Baby Lea terus diberkati dan menjadi anak yg solehah...

p/s: nakal2 tu x dpt elak lah kan....hatta yg fompuan x duduk serumah ngan AQ pon blh tahan jugak perangai nya......nama pon budak....

xoxo

21.10.13

Saya Pengeli....

tajuk x leh blah...saya adalah seorang yg sangat geli....

Ok lah...sedang hak tuih diri sendiri pon aku geli..ini kan org lain..lagi lah kan...mmg dan2 tu jugak aku rasa nak muntah...

Anak2 punya najis pon aku geli...ini kan org lain punya kan....

Muntah sendiri pon aku geli...org lain punya lagi lah...

Jadi2nya...tolong lah org2 yg suka hak tuih merata2 tanpa mengenang org lain tu...tlg lah ubah sikap anda....kena org mcm saya ternampak seccara sengaja atau x sengaja...mmg blh hlg selera makan ok...

Lagi kisah kat fb...yg suka share2 gbr yg sgt lah...bluweekkk...

Aku mmg hangen lah kalau part2 share gbr bdn segala terburai...ye...kesian mmg kesian....nak share blh...tp gbr tlg elakkan lah ye...mmg saya sgt x blh tgk...bukan saya riak bongkak sombong sebab xnak tgk gbr2 budak-sakit-tenat-berselirat-ngan-wayar...gbr budak-berterabur-segala-isi-badan dan etc...tlg lah...share doa saja dah cukup....kalau yg sakit2 tu..serta kan nama penuh org yg sakit....bila org baca doa tu...baca sekali nama penuh tu...akan sampai doa nya...insyallah...x perlu gbr2 semua...x rasa pon bila tgk gbr tu meraih simpati....silap2 hr bln timbul fitnah hocay...

Almaklum lah...skrg ni kan...bdk sekolah rendah pon blh guna photoshop dah...

Sekian...

xoxo

14.10.13

Entry Sensitip...

Hari ni sangat kecoh tentang isu pengunaan Allah pada agama bukan islam...

Yg jadi soalan saya sekarang...kenapa baru sekarang isu ni naik??

Perkataan Allah Taala dah lama jugak dorg yg bukan islam ni guna..means christian lah kan...

Dan aku rasa mmg dari azali dah guna perkataan ni....kenapa dulu2 x di isu kan...

dan lagi peringatan utk org2 islam ye...kita mmg tau christian tu kan kafir....jadinya ..x perlu kutuk melampau2 yer...jgn lah megah sgt awak tu islam...tp perangai awak x mcm islam pon...

aku bkn nak bekap...tp aku tersinggung lah kalau korg asyik kutuk agama christian tu....sebab mcm kutuk keluarga aku lah kan..tau dlm hati sudah...x perlu nak besar2 kan..



xoxo

19.9.13

X Sihat

Sekarang ni dah x blh nak penat sangat ye...

Bila dah terlampau penat...mula lah segala mcm penyakit singgah...tambah plak CB...xtaulah keracunan makanan yg mana...sebab byk sgt makanan yg masuk masa sesi jelajah Kluang haritu...

Jelajah Kluang kau..sampai sesat barat segala...ni semua sebab budak tu kawen lah..plan yg sbnr nya x ikut pon...tp sebab dah janji...tapi janji tu dah jadi janji...dan aku terlajak ikut...dan ikut lah sekali...katanya tuan rmh putrajaya nak privacy bersama suami terchenta....xkan nak jadi batu plak kat rmh tu kan...makanya...pegi lah sekali Kluang tu..

Dan mcm2 lah pi mkn...x mcm2 sgt pon....dan yg penting aku nampak SugarBun baru nak buka kat kluang mall...aje nye ye jauh bebenor..kalau kl gegeh lagi..... hampa lah tgk sugarbun x buka lagi... aku xtau lah kenapa gila sangat kat sugarbun ni...ngahahahaha....agaknya sebab ada kat sarawak saja kot....tp nasi dia sedap wooooo...

Dan selasa dapat demam sakit tekak segala....dan lagi sekali...bila dah dapat Starter Package ni...makanya saya dengan pentingkan diri sendiri....berehat dirumah bersama diva.... seharian terbaring....malam minum sup daging...sebab selalu minum sup daging insyallah demam kebah...dan ya...pagi ni agak kebah....sebab semalam dah berpeluh2 tido...alhamdulilah...dah sehat...(demi xnak mkn ubat....sanggup hirup sup daging yg pedas tu...tp sedap...ngehehe...dan sah bukan aku yg masak...haha)

Dan pagi ni ada budak dok sret sret...la..demam plak dah....x perlu kan termometer bagai ye...aku dpt rs dah bila dia menyusu....pns jer mulut dia...sah demam....kesian kau diva....terjangkit plak ya....moga cpt sihat selalu ye....


xoxo

2.9.13

Harga Minyak Naik 2 kupang

Hurm..kecoh kat fb psl minyak naik ni....dan keccoh jugak lah kat fb tu org2 yg bsg kata pengundi2 BN lah punya psl...eyh eloo....mcm lah kalau parti lain yg mng x naikkan harga barang...pikir lah wei...korg kompom ke kalau PKR yg korg agungkan tu blh x naik kan harga brg seumur hidup dia memerintah...tlg lah pikir sikit..

Kalau harga minyak naik...

1. Korg yg selalu sgt naik kereta tu...apa kata tukar guna motor plak...xda lah byk nak isi minyak...kurang2 blh gak kurangkan jem...karang jem..korg jugak yg bsg..

2. Pasni kalau sapa2 nak beli kereta..pikir ler btl2...agak2 x leh nak isi minyak...x pyh beli kereta...

3. Naik jer kemudahan awam...apa dehal...kalau korg rasa nak tumbangkan BN yg korg keji kan tu....xyah beli minyak...guna jer public transport...kot ke blh jumpa jodoh ke madu ke yg korg x tau kan..

4. Setakat nak pi kedai depan tu...sila lah nek beskal jer...ala..kedai depan tu pon dah naik kereta...berlagak...kurang2 blh jugak senaman kan...xyah mls sgt...

5. Ni mesej pada org2 yg mengeji pengundi2 dan parti BN...

p/s : mau x terasa...sebab aku tanda BN lah bongok....UNDI aku x rahsia pon...

xoxo

31.8.13

Drama sebulan sebelum majlis perkahwinan

ok..berpandu tajuk kan...

Aku adik beradik ada 5 org....ipar2 aku ada 4 adik beradik termasuk laki aku lah..

Kisah adik2 aku kawen..mmg xda masalah ngan aku...sebab aku xda pon kat sana...depa cuma sain n register kawen jer..kenduri sampai sudah x buat pon lg...jd mmg aku x nampak lah drama nya...ms kakak aku kawen...masa tu aku darjah 6 ok...mmg tahap x masuk lsg hal2 camni...ni kisah belah ipar lah plak..yg tua tu kawen mmg aku xtau lsg lah...yg aku kawen mmg xda drama agaknya....yg ketiga kawen...ada lah sikit drama...jadi itu mmg drama setiap kali jumpa kompom ada drama...x pernah miss...igt kot yg no 4 ni xda lah...ada jugak....BOX OFFICE HOCAY.....dan aku pon salah seorang peneraju jugak lah...yg sbnya...mula2 kawen dulu mmg lah sopan santun bagai...ni dah lama sgt hidup duduk sekali...mmg keluar lah jati diri tu..melainkan kau mmg pelakon tegar depan org tua mmg pijak semut x mati...tu aku x tau lah kan...

dlm pikiran aku lah kan...kalau sng perkahwinan tu berjalan lancar...aku rs...sng jugak lah org yg kawen tu...tapi kalau byk sgt kisahnya...aku rs blm jodoh lagi lah tu kot...sebab tu Tuhan x permudahkan urusan...bukan masa nak kawen lagi rasanya.......

Tapi..kalau org tu dah nak sgt kawen...kawen aje lah...x perlu lah nak berkecik ati bagai semua...konon nya xtau lah apa lah...sebab semua org sedia maklum bahawasan nya...semua ahli keluarga dah tau....dan yg penting...x perlu lah ego sgt...x kemana pon...dan jgn lah berlagak sgt...menyampahkan org jer...eyh hello...kalau org x redho n ikhlas...x bermakna ok...silap haribulan kn blk kat diri sendiri...

xoxo

14.8.13

Album Raya 2013

Hampir 90% kat fb semua ada album raya....

thn2 lepas aku x tinggal..ada jugak album raya nya...tp tahun ni mmg xda...setakat 2 3 keping jer....mmg xda mood nak amik gbr kan...nak beraya pon rasa malas jer...sampai sekarang mood raya pon xda...selalu ada je pasang lagu raya...mmg sgt xda mood raya tahun ni...

dan seperti biasa...drama2 melayu dipagi hari raya dan di hari2 raya....asyik pelakon yg sama jer...amat lah membosankan...ending kalau x tersangkut paut ngan org...mmg x sah...thn depan sila buat drama lain plak ye...

dan mmg sgt membosankan lah raya tahun ni...mungkin sebab segala preparation tuk raya mmg xda...cuma teruja tunggu si adik pos kek lapis mira dari sarawak....hamek kau...sendiri buat kek...tp mkn kek beli...boleh??

ni pon sebab baru blk beraya jugak...raya sebelah jiran jer....sukati jer mr a umpan suh keluar beraya kan....kata nya ada laksa...nyampah sungguh lah....dan kebetulan tadi ada buat choc moist...bw lah jugak pi rmh jiran tu...tp dah sepotong dimakan...hehehe...nanti biar lama2...kering masuk tong sampah plak kan...

dan untuk hari ni punya hal...tab aku x leh nak connect tenet plak...parah....

Selamat Hari Raya semua....

p/s : kalau aku org yg bekerja...mmg aku x kisah aku kena kerja dihari raya pon tahun ni...sebab xda mood dah....(mungkin sebab tiap2 thn raya kat sini n tiap2 thn drama yg sama...kan...kebosanan melanda...haishhh)

xoxo

5.8.13

Kek Lapis Sarawak

Nak raya2 ni kan...jadi entry pon ala2 raya lah jugak...

Ok...kembali kepada kebizian aku membuat kek lapis....

Walaopon agak penat n sangat xda masa sehingga nak toleh belakang pon kena pikir byk kali sebab xda masa sangat kan...tp td sebab lagi aku gi simpang pulai berbuka puasa kat sana...mmg...sampai terus bersila lah org kata...pastu lps mkn terus blk...*aje x senonoh btl lah minah ni...

Kan...ramai jugak saingan aku yg menjual kek lapis ni...samada ada kek lapis yg dibeli/di import dari sarawak terus...ataupon buat sendiri...itu yg dlm fb...blm kira kat dlm pekan aku lagi...yg best dlm taman rumah aku ni pon ada jugak yg jual...tp depa2 ni kata...akak yg satu taman aku jual kek lapis tu agak mahal jugak lah...tp sedap x sedap tu aku x tau lah kan..

Sebab tu konsep aku tuk kek lapis sarawak ni...yg buatan aku sendiri...dari dapur rmh aku...bkn import dari sarawak...konsep order last minit....sebab selalu sgt org nak order last minit...tp selalunya org akan kata x amik dah kan...kan kan...jadi aku ni buka peluang pada org yg suka order last minit lah...

Alhamdulilah...walaupun byk saingan (yg kek lapis dr sarawak tu harus lah cantik2 gitu kaler nya kan...kalau betul kedai nya..blh tahan jugak sedap dia...) tp yg penting....harus lah aku ckp...KEK LAPIS AKU LAGI SEDAP....hamek kau...hahaha....sebab ada org tanya...sedap x kek lapis kau buat...ko giler ker...tanya sedap x sedap kat tokei kek lapis tu sendiri...harus lah dia jwb sedap kan...pehal plak x jwb sedap...walaopon x sedap...tetap ckp sedap...pastu ujung ayat...*bg saya sedap la...sebab taste org lain2...ayat kaver gitu...

Dan yg plg penting...walaopon aku ni tokei kek lapis sarawak....dihari raya nanti...aku hidangkan KEK LAPIS SARAWAK bukan buatan tgn aku...lol..kalau ada tu nasib lah..ada lebih2 kek yg org order ni lah aku hidang...sebab nya aku menunggu kek lapis dr sarawak...pos oleh adik aku...blh?? gilos...

Pada awalnya aku cuma jual kek lapis masam manis yg kukus tu jer...customer aku kat MOF putrajaya...mmg tu lah mula2 aku try jual...masa tu murah my SIL ckp...yelah..masa tu mn pandai buat kira2 sgt...dan skrg ni..dah mcm2 jenis jugak aku jual..x mcm2 sgt lah...aku cuma jual yg sedap dimakan jer..walau xda rupa bergelora persis ombak...ke mcm bunga mekar segala...tp sekali rasa mesti nak lagi tu...percaya lah....

p/s : mmg penat sgt buat kek lapis ni...sebab x tido mlm dibuat nya...nak buat siang2 pns...takut rimas plak kan..kalau x puasa gigih lagi..kalau puasa...tp sgt enjoy buat ni..nak2 kalau org kata sedap ya amat...murahs plak tu....(bg org lain murah...bg org yg kedekut...mmg kata kek aku mahal lah...)


xoxo

13.7.13

Kerang Bakar Berempah

Ye...sedap kan...nak2 plak aku guna rempah2 pes laksa sarawak...terangkat jugak lah bau ni....mentang aku x puasa lagi kan...

Hari ni kali pertama kita org masuk bazar ramadhan sebagai peniaga...mmg dari haritu lagi nak msk...tp xtau nak buat apa...mmg ada terpikir nak buat kerang bakar tu....sebab teringat kerang bakar kat cheras tu...adehhh...

Kompom x kompom je lagi..sudahnya semalam decide jual je lah kerang bakar...walaupon hanya weekend sahaja....weekday x dapat dipastikan lagi..kena mgu dia blk kul 4.30 ptg...itu insyallah blh masuk..sebab
bazar ramadhan yg kita org join ni...dekat2 taman jer pon...bukan lah bazar ramadhan yg besaq tu...xda....sebab dah biasa meniaga..jadinya..agak pelik jugak lah kan tetiba kau cuti sebulan...hahaha..

Dan hari ni jugak angkut segala budak2 yg ada dlm rmh ni pegi meniaga sekali...sebab xda org jaga....xpa lah...2 jam je pon kan...tp 2 jam tu pon agak meletihkan jugak...kena plak hujan tadi..syok lah depa main ujan..nak marah lelebih...tempat khalayak ramai plak tu...yg kecit x tahan tu..x padan ngan saiz...dan ada jugak makcik2 yg niaga sekali kata...uiskkk....ok lah deme ni...x buas...dok dendiam ja...ayakkkk....berpinar kepala aku dgr pujian dari makcik tu untuk bebudak tu...padahal jenuh marah jugak tu...dok gaduh depa ni..sumbat dlm kereta sudah nya...

ok...tetiba td meja sgt lah luas kan...barang nya xda sgt pon...mmg niat nak buat kerang bakar je...xnak buat lain...now kena pikir nak buat apa yg plg senang dan yg plg org nak mkn...dan yg plg org mls nak buat...hurmm....buat kerang ni saja pon aku dah nak pingsan...ketaq lutut...mentang den x posa..kn lenjan dari a sampai z....pitam..


xoxo

8.7.13

My Biz

Woohaaa....lama sudah x update...
Berkaitan ngan tajuk..sekarang dah jadi peniaga tegar kekdahnya....semua benda kalau boleh nak jual kan...tp x terbuka lagi kedai...

Sekarang ni tgh sebok jugak cari kedai...ada je nampak kedai bajet murah (kedai majlis daerah lah tu) yg kosong..tp bila tanya...ada org kata deme....depa ni x pantau ke...aiyoo..bila tanya org yg sewa kedai tu...depa kata nak tukar biz lain plak dah...tapi tulah kan...kena ada kabel..baru blh..dulu ada lah kabel...tp kabel tu besar sgt...sampai dia x leh join yg bwh2 ni...nak pakai kabel yg medium2 jer...baru blh dapat kan...

So sekarang yg sangat maju adalah barang2 crochet then barang baby....sikit hari lagi aku nak jual barang crochet bundle plak...see....bila dah terjebak dlm dunia perniagaan ni...mmg susah kau nak lari...apa je yg kau nampak semua kau cuba nak jual....nak2 plak bila dah tau kat mana tempat borong...itu lagi lah...siap
beli import dari turki lagi kata kau....ni dah usha2 kat alibaba plak..itu dah jadi konsep pemborong kekdah nya....cuma tunggu rezeki jer...tp aku rasa dah makin dekat dah tu..

Ok..cuma nak cerita itu sajalah....sila lah sokong saya ya....

p/s : saya tau..ramai yg x berapa nak sokong saya berniaga...tp perniagaan yg saya jalankan ni dah jadi macam satu mata percarian rezeki...jadinya...untung rugi tu mmg adat lah kat....sapa yg nak rugi kan...tapi selagi kita mampu mencuba..kita cuba..supaya kita tau..market mcm mana..org2 sini mcm mana...kan..lain tempat lain plak peel nya...


xoxo

29.5.13

update

Wahai2 blogger sekalian...kenapa anda x update entry anda..saya bosan sebab xda benda nak baca...sekian...



xoxo

22.4.13

Baby Baru

Tahniah adik ipar Siti Fatimah...sebab melahirkan anak lelaki hari ni secara normal...

Alhamdulilah..

Rasa mcm kita punya baby kan...padahal org punya..huhuhu..dan serius perasaan aku sekarang sgt suka dan rasa nak nangis...air mata dah tergenang2 dah..

Oh saya sgt over..

Sekian....

xoxo

13.4.13

Penyakit pesbuk

Sekarang ni msk fb je menyampah....ada mcm2 perkara....

Yang plg terbaru psl mengundi dan kempen2 mereka serta penyokong semua parti....haishhhh...mula lah keluar video itu ini..edit itu ini.....haishhh...semak..menyampah sungguh....

Lagi..yg berniaga...tu aku x kisah lah sgt....sb aku pon meniaga jugak....yg plg menyampah psl meniaga tu...adalah testimoni dr pembeli2....testi dahlah tahap 18sx..eee..geli lah wei.....hal bilik pon nak kasi tau...taulah...testi tu blh lakukan jualan korg..kata jual produk ketat....yg x tahan tu...semua kesahnya sb laki lah...haiyooo...cr2 nak bg laki lekat kat rmh..kn kurus dan ketat...barulah laki sayang n suka...ceh...hbs lah yg x berapa nak kurus n longgar tu....laki x sayang lah...hurmmm....
*adakah aku kn cuba jugak supaya aku x jadi tunggul kat rmh ni????? Ok...lari topik kjp....

Lg pd pandangan aku lah...biar lah suami tu suka kita pada adanya kita....lebih ikhlas...tp kalau sebab diri kita....alasan xnak duduk rmh....susah jugak...time cantik sukalah...time x cantik x suka lah....bukan lah x bg menhiasi diri...blh...tp biar ikhlas dan redha ya...kalau dah kejadian bini tu berisi...jgn lah bg alasan laki xnak duduk rmh.....hbs tu kn kurus lah bini2 sekalian ni.....benkrap lah kedai baju yg jual saiz l n xl...sebab xda org nak beli dah...

Sekian......

6.4.13

Kebosanan

Hari2 aku sama je sekarang ni...dan sangat lah membosankan...duduk terperap dlm rmh mengadap kerja2 rmh yg sama je rutin dia...

Dan hari2 juga aku buka blog..tp xtau nak cerita apa...almaklum lah...setakat duduk kat rmh x keluar pon...jadinya xda cerita aku nak cerita pon..

Dah xda idea...

Ni pon update sebab nanti org ingat blog ni dah xda empunya...jadi ini adalah bukti yg aku masih aktif...aktif berjalan ke blog org lain..

Sekian..

xoxo

5.3.13

Perang??

Inilah sebab kenapa seboleh2nya pemimpin xnak serahkan hal ni ketangan askar....kan dah diisytiharkan perang..

Aku ni mmg dari kecik hidup ngan askar2....bapak aku dulu askar....askar renjer...dan penah jugak pegi operasi kat lahad datu dulu...pon aku penah jugak jejak kaki ke sana...

Nak kata aku poyo jer...tapi mcm peribahasa...cubit paha kanan..paha kiti terasa jugak...dlm keluarga aku pon ramai je yg jadi askar ni...mmg takut jugak...tp dah itu keja mereka...mereka jalan kan tugas dgn sebaik mungkin...misi negara harus dipertahankan...demi............

Demi rakyat supaya hidup dlm keadaan tenang dan aman damai....tp ada jugak rakyat yg banggang x reti nak bersyukur...pi kutuk lagi ada ATM & PDRM V ni...mmg banggang lah kan...kau duduk menaip jer kat kibod tu sdh...toksah byk bunyi...ingat sng ke kalau dah kena serang hendap...ha ni lagi sorg ada bongok jugak kata suh bg blk je sabah tu kat sulu..x bw apa2 manfaat pon...ni pon bangggang jugak...ko bayangkan...dah dapat sabah...karang sikit2 dia pi jajah sarawak plak...nak lagu tu kah?? x ingat kah jepun dulu cam mana...dia x serang semua sekali...dia serang sikit2...korg nak duduk dalam jajahan lagi ka woi....kena ingat yg ms depan jugak lah benggong...toksah ckp sedap mulut ja....

p/s : perang kecil pon sdg berlaku....sangat lah x best...bila hati di jajah oleh emosi....

xoxo

4.3.13

Kesal

Kadang2 kita mesti akan pernah merasakan sakitnya hati tiada batasan...segala emosi menguasai diri...lidah x dapat dikawal lagi...tindakan yg sangat drastik yg blh berlaku..

Kesal sangat ngan perangai manusia yg sesenang meletakkan diri terlalu bwh kerana ego...kadang2 kita x sedar...kita membodohkan diri sendiri...memalukan diri sendiri..semua tindakan kadang2 blh meletakkan diri kita tahap derhaka..

Jadi..sila lah jaga hati untuk mengawal jiwa dan guna lah otak untuk menutur kata...kemarahan sentiasa datang...terpulang pada kita untuk melawan dan mengawal sifat marah...

p/s: info sihat untuk diri sendiri kita jugak....x kata aku ni bagus sangat...kdg2 kita mmg hilang kawalan bila terlampau marah...jadi...marah saja lah...kita ni anak...apa yg kita mampu hanya berdoa kepada kedua ibubapa kita walau sejahat mana pon mereka....

xoxo

16.2.13

Gila

Bila ada org2 yg xda akal dan bodoh banggang dlm hidup aku...mmg sgt sadis dan menyampahkan...

Yg plg banggang aku rs bila ada org2 (read: bkn sorg) dok bela org yg mcm ni...mmg sgt bodoh lah aku rasa....

Dan sekarang aku sgt menyampah untuk bebudak ni...dan demi tuk org tua jugak...maka aku redha dlm kemenyampahan...

Sekian.....

Kemarahan dr semukoi....

10.1.13

Free Seat 10k

Terima kasih uncle Tony...


Selepas berjuang..siap dgn senjata kiri kanan bagai...


Dan setelah 3 kali key in... [aku beli tuk 5 org..as owner punya...kira 4 kali je isi nama n ic..] hazab..

kali pertama dia kata seat dah ada org amik...[ye aku kn pilih seat..kalu x pilih..harus merata plak anak2 aku duduk..]

kali kedua dpt masuk maybank..pastu unsuccesfull....ok..tabahkan hati..pilih lagi sekali...tukar tarikh .... isi borg lagi...

masuk maybank lagi...berdebar2 jugak....

.............padahal sblm ni aku x penah nak sebok nak berebut pon free seat ni sb selalu dlm pikiran aku...mmg ssh nak dpt...kekadang epot caj nya mahal...x pon bank down......

tgk status pop up kata chaq dia x dpt...abaikan...........


dah tgu maybank loading....pop.... SUCCESS....


emel pon sampai ngan itinery bagai...dan aku menjerit bagai nak gila pada pukul 0027 tgh mlm buta...dah sejujurnya...org dlm rmh sikit habuk pon x terkejut ngan jeritan aku..[ganas tido x sedar apa..]


bermula lah loading bukti yg aku dah dpt....terus tepon mak masa tu jugakkk...


SERIAN AKU DATANG.............


p/s: sanggup korbankan duit hasil crochet yg tuk beli bng...ngahahahaha..walaopon ...tuk 5 org termasuk infant..byr RM168 sajok...

okebai..