Pages

8.7.13

My Biz

Woohaaa....lama sudah x update...
Berkaitan ngan tajuk..sekarang dah jadi peniaga tegar kekdahnya....semua benda kalau boleh nak jual kan...tp x terbuka lagi kedai...

Sekarang ni tgh sebok jugak cari kedai...ada je nampak kedai bajet murah (kedai majlis daerah lah tu) yg kosong..tp bila tanya...ada org kata deme....depa ni x pantau ke...aiyoo..bila tanya org yg sewa kedai tu...depa kata nak tukar biz lain plak dah...tapi tulah kan...kena ada kabel..baru blh..dulu ada lah kabel...tp kabel tu besar sgt...sampai dia x leh join yg bwh2 ni...nak pakai kabel yg medium2 jer...baru blh dapat kan...

So sekarang yg sangat maju adalah barang2 crochet then barang baby....sikit hari lagi aku nak jual barang crochet bundle plak...see....bila dah terjebak dlm dunia perniagaan ni...mmg susah kau nak lari...apa je yg kau nampak semua kau cuba nak jual....nak2 plak bila dah tau kat mana tempat borong...itu lagi lah...siap
beli import dari turki lagi kata kau....ni dah usha2 kat alibaba plak..itu dah jadi konsep pemborong kekdah nya....cuma tunggu rezeki jer...tp aku rasa dah makin dekat dah tu..

Ok..cuma nak cerita itu sajalah....sila lah sokong saya ya....

p/s : saya tau..ramai yg x berapa nak sokong saya berniaga...tp perniagaan yg saya jalankan ni dah jadi macam satu mata percarian rezeki...jadinya...untung rugi tu mmg adat lah kat....sapa yg nak rugi kan...tapi selagi kita mampu mencuba..kita cuba..supaya kita tau..market mcm mana..org2 sini mcm mana...kan..lain tempat lain plak peel nya...


xoxo

2 comments:

Buyuiazliana said...

aku x sokong ko ke?

azataq said...

ko ada rasa x sokong ke??