27.6.12

Status FB

Apa yg anda paham....kekadang manusia nie xda tempat nak release tension..jd fb lah tempat dia....nak release tensi pon kekadang org pertikaikan jugak....dan kdg2 ada jugak org yg terasa....pada aku..lagi baik aku keluarkan kat fb dari aku keluarkan dr mulut....kalu simpan dlm hati blh binasakan diri tu jugak...

Tapi kalu dah hari2 kau memaki membabi buta 24 jam pon bengong jugak...

Ada org guna bahasa kat fb mmg giler sopan lemah lembut...tp kat luar mulut cam longkang jugak.....perangai pon mcm apa jugak....sindir dr fb bukan satu cara yg elok yer kalu org lain tau cara kau di luar fb cam mn....

Jadinya...kalu x puas hati abaikan jer status yg x betul tu dan sila jgn cpt melatah....sekian...

p/s: kekadang tensi tu sentiasa ada...dgn cr apa sekalipon kn luahkan jugak..simpan lama2 blh mkn diri sendiri.....

1.6.12

Gawai


Pagi tadi dpt mesej dr sil....dan membuatkan aku terus tanya mr gugel...

Hamek ko...itu rupanya caranya...bila pikir2 ingat2...oooooo...itu cara pure iban...mmg lah ada sumpah seranah bagai dimana aku xtau pon dan aku x penah tgk...jadinya...sebab axal aku ni dulu iban yg beragama kristian....mungkin sb dah kristian maka org2 iban nie sambut gawai mcm basic lah...xda dah sumpah seranah bagai...pagi ahad pi church sembahyang gawai.....ala mcm kita lah pi mesjid semayang raya...

Jadinya sb aku pon keturunan iban yg beragama islam....aku sesuaikanlah ngan agama aku kan...tp xda lah aku bgn pi semayang gawai plak...niat...sambut gawai...buat open house sebab gawai...niat tahun baru iban jer....mkn beras baru....tp aku tgk mak aku msk jer beras cap rambutan tu dulu....ngahahahahaha

Dulu penah jugak masa kursus...kebetulan masa kursus tu hampir semua adalah sabah sarawak yg convert...jadinya berjuta2 soalan lah yg keluar....ai dgr jer...ngahahahaha....ustaz kata..kalau nak sambut pn..sambut cara kita sajalah...yg penting niat...tp jgn sampai keluar akidah.....hohohoho.....

Ha yg penting...kita nak pi melawat org yg sambut xmas pon xpa...asal niat kita tu btl...nak pi bkn sebab meraikan...untuk memaniskan silaturahim sajok....ada paham....

Hari ibu pon harem.....hurmmmmm
Sent from Samsung tablet