29.4.12

Bersih...ker??

Aku pon x berani nak ckp...pon x sokong mn2 politik pon...tp saja nak luahkan rasa ja...

Tang mana bersih ya...ada slh sorg ajk kelas agama aku ni pon join...katanya berjihad demi agama....ada sepupu pon join jugak....kengkawan pon ada gak...

Yg peliknya kan...sampai pkl berapa yer perhimpunan tu siap...dan apakah motipnya perhimpunan itu yer....org tu kata..apa yg media sampaikan adalah x betul dari kejadian sbnr nya yg berlaku...hurm...depa kata politik...xpalah..mls nak kacau sb tu mmg bkn bidang aku dan xda kena mengena ngan aku pon...

Ada org kata lagi...berdosa kalau x mengundi...betui kah??sila bg tau kesahihan dosa x dosa psl mengundi tu yer...

Ada terbaca status kat fb... Bersihker semua....ada buat solat jemaah x masa perhimpunan tu...solat sunat jemaah ker...kan..pikir x...ada gak org2 yg kuat agama pon join semua ni kan...ada solat ker...blh solat ker kat tempat ramai org tu...sempat ker pi mesjid kat jln tar tu....aku bkn lah nak kondem org solat x solat...tp depa kata berjihad demi agama...tp kalau dah nak berjihad sangat sampai terabai solat...lagu mana tu (aku pon mmg lah x berapa nak betul lg solat kan) tp ini pendapat aku lah...

Pendek kata pikiran aku nie..mmg sangat2 x mendatangkan hasil lah benda2 camni...polis2 ni terpaksa lah jugak buat kerja bila dah org suruh...percaya lah korg..rela polis askar tu kalau blh nak duduk rmh lepak ngan anak bini jer kalau blh..dah arahan dorg terpaksa lah keja demi nak jaga keselamatan bagai tuk org2 yg agak banggang nie lah...tp ada org kata polis kacau sebab tu dorg memberontak...masuk akai kah....

Lagi cuba pikir..perhimpunan haram...x ke haram tu...(ok ni pikiran banggang aku yer...) kata haram..sah2 dosa kan...lagi..mcm thn lps ada bawa anak2 kecik...tahun ni pon ada lagi ker...kalau ada mmg x elok lah kan..sian depa kena tgk aksi banggang org tua..ok..anak dorg kenapa kita nak sebok kan....jihad katanya....


Takut plak kan..dok asyik pi kelas agama nie...kang org cop pemberontak plak...huhuhu...almaklumlah....ajk mcm org kuat pembangkang jer...jenuh den...bila pilihanraya tu karang.....kompom nie aku dpt beras pree lagi nanti....depa kata derma...aku amik jer....rezeki kan..dah org nak derma...amik saja lah...xkan nak sombong kan.....kalau ada niat lain sebab derma bagai tu....lantak...bukan aku punya hal...dia punya hal....ikhlas x ikhlas aku x tau....

p/s : bersihkan cherrylicious corner yg dah semak....huhuhuhu...


Sent from Samsung tablet

17.4.12

Friendster n Facebook



Cuba korang ingat blk zaman korg guna frenster....jauh sgt beza kan...dulu masa frenster...aman damai tanpa sebarang like gbr bodoh...share cerita banggang...invite game n jualan secara langsung....aman kan...status pon xda yg update seminit sekali...wall pon x berapa semak sgt...cuma syok nak post yg glitter jer kan...

Korg tgk pesbuk sekarang....setiap kali buka x pernah miss dr status banggang...like n share gbr cerita yg banggang....x masuk noti aku yg byk invite game jer...dah block pon leh terbabas game lain plak....tu blm jualan secara lansung plak...ayok...rimas kan...aiolls pon berniaga gak..xdalah nak update setiap minit psl jualan...rimas okay...tau..update selalu supaya org alert...kan..pasni ko lak yg kena alert sapa yg unfrenz ko blk...

Jadinya...kekadang kemajuan tu merimaskan plak...

p/s : rindu zaman mirc...ngehehehe....


Sent from Samsung tablet

14.4.12

Part 3


Ingat x yg aku citer psl bazaar laman seri tu...pehtu ingat x aku ada merepek2 psl management tu....pehtu ingat lg x aku maki hamun...

So kali nie mmg dah decide xnak masuk...so x pyh lah buat cupcake....kebetulan kampar hujan n banjir....jd x buat....so cam biasa lah dak yana ni tepon...awal sikit dr haritu...sblm dia ckp dia dah gelak banggang yakni gelak tuk memulakan maki hamun ya....

Dia kata mmg xda terus lah bazar nie....sebabnya en pakcik yg banggang itu telah melarikan diri....so bdk2 ni nak p buat repot polis lah sb x dpt payment...plus peniaga2 yg lain tu dah byr full payment oooo tuk sewa tu..sudahnya xda apa...

Dan mujur jugak lah bazar yg kita org dpt ni kira kemah sponsor...yakni adalah kemah x bayar cuma kn bagi hadiah dlm 6-8 biji...kan...nsb baik....kalau lah aku ni kemah yg berbayar tu...mesti korg akan dpt agak kan apa isi kandungan entry aku ni...hurm...

P/s: outstation yg agak kurang menyenangkan.....



Sent from Samsung tablet

13.4.12

Banjir

Huh...tekejut den pagi kemarin ni baca mesej yg dihtr mr a...kata banjir kuala dipang...xpa lah lg...pehtu x lama plak pastu kata rmh opah naik air kat dapur ja...tekejuit jugak...kata belah sungai tu mmg dah hbs dah...ok...bepikiran ok lah jugak...harap air surut...rupanya x....

Buka2 pesbuk tebaca status chaq kata rmh opah dah naik air...huwa...letrik shock terus....sambil membayangkan bebudak tu main air....baca2 lagi....mcm x puas hati...dok tepon mr a plak...terus rs gigil sebab mr a kata depa dah kat dewan...ayok..giler sedih hocay...dikala saat begitu aiolls xda ngan anak2....dah lah bapak dia pon xda ngan dorg...hrp opah n wan je lah...

Harap2 semua ok lah menjelang esok hari.....rasa x seronok lah dgr berita kata depa dok tido kat dewan.....yg takit dgr nya kata bomba suh kosongkan rmh...yakni keluar lah dari rmh..selamatkan brg2 penting....then keluar...yg sungguh heran sangat...kenapa x pi mambang eyh...x lepas ke apa ker....ngan banggangnya mr a jwb...biarlah depa tido dewan.....kot blh dpt bantuan...hayok....blh kah pikir camtu dlm waktu gini....nsb jauh seberang....kalau dekat dah kena luku plak....kot kalau dpt...yg ai risau anak2 ai hocay....dah lah bapak dia pun xda masa tu...sgt lah ralatnya....mcm mana lah opah nak jaga depa kat dewan tu....haiyok...

Aiolls tepon opah tadi x dpt...agaknya dah lena lah kot...sebab dpt tau berita pon dah tgh malam buta kan....la ni x sabar nak menjelang esok tuk tau perkara sbnr nya kenapa x pi mambang jer tido....

P/s: x sbr nak blk kampar sebab rs kerisauan amat sangat....serius...rasa mengigil2....

7.4.12

Wahai Pakcik...

Kan saya dah janji td...so sebab dah xda...maki hamun berjela lah jd nya....

Td dpt kol kata xda...ok lah...kompom ngan yana...dia kt ada jer semua sebab x dpt info...ok...dlm dok sesiap sambil melambatkan masa....on d way ke boston dak Yana ni tepon kata xda...dia pin tau sb ramai sgt kot org tanya dia...br lah dia ni dibagitau oleh abg k ni...itupun abg k tu yg tepon pakcik tu tuk kompom....

Satu hal yer....yg nak bsg nya...knapa xnak inform awal2....tau lah kemah kita org kemah sponsor..wajib lah bg tau jugak...lbt ke awal ke aku tau...tetap dah hr jumaat kan...aku dah buat cupcake belambak dr biasa tu...sapa nak jual...ada xda bazar tu pon mmg lah aku turun jugak putrajaya...tp yg hangen tu psl kek tulah...hajer banggang....

Pesanan buat pakcik....sila letak jawatan dan blk kg...try dulu organize kenduri kawen ker....doa selamat ke dulu yer...pakcik jgn belagak yer..pakcik mmg fail...x blh blah....

p/s: nsb bek x jadik..kalu x besempit cam sardin lah..tetiba las minit kata nak ikot....

6.4.12

Tahap dewa

Ok..sekarang nie mmg tgh tahap dewa ya ketensenan nya...dgn ana meragam nangis x renti sampai x leh nak pi toilet pun sebab demam sesema...ngan aqmal lagi buat hal dia yg biasa...dgn psl deal dorg kakak plak..pastu ngan tepon jahanam sebab x leh nak jwb kol...now management bazar seri laman baru kabo kata xda bazar mgu nie....ko giler ke apa....baik ko kata esok jer masa aku dah terpacak kat sana...ni aku dah buat belambak cupcake ni mn aku nak campak...dah sah2 mgu ni aku x niaga sebab aku kena turun kl jugak....kepada yg manage bazar nie yer..wahai incik...kalau x blh handle sila minta tlg org or letak jawatan....sekian....
P/s: dah lah mgu lps haram xda letrik...nie lah org melayu bila dpt projek...sombong..pehtu hampeh..jahanam je semua...x tertanggung...

dan semasa aku tulis ayat ini..bahawa nya adalah bazar tersebut berjalan seperti biasa kata bdk yg organize kemah sponsor nie..jadinya maki hamun aku ni terpulang pd esok ya...kalau ada ok...aku pdm sikit part kata xda bazar...kalau xda aku akan tambah maki hamun aku ya...sekian....

1.4.12

Bazaar Laman Seri Shah Alam

Fuhhhh.....

Walaopon diri ini masih keletihan kerana melepak di bazar seperti tajuk diatas...masih mahu merepek disini ya...

Ok..entry ni mmg xda tujuan lain ya...melainkan tujuan iklan semata2.... Silalah meringankan diri anda pembaca semua tuk hadir di karnival bazar spt tajuk diatas....setiap minggu ada...sabtu ahad...dr kul 11 am sampai 12 am...erk...12 tgh mlm...

Tp aku yg comel ni ada 2 minggu sahaja...so kalau nak jumpa ai yg comel beserta muffin ai...sila lah jengah....dekat ngan pentas ok ai punya booth...hehehehe.....

Cupcake xda lah lg....muffin je ada...baru nak riki market omputih kata...muhahahahaha....insyallah mgu dpn ada cupcake....

Ok....