5.3.13

Perang??

Inilah sebab kenapa seboleh2nya pemimpin xnak serahkan hal ni ketangan askar....kan dah diisytiharkan perang..

Aku ni mmg dari kecik hidup ngan askar2....bapak aku dulu askar....askar renjer...dan penah jugak pegi operasi kat lahad datu dulu...pon aku penah jugak jejak kaki ke sana...

Nak kata aku poyo jer...tapi mcm peribahasa...cubit paha kanan..paha kiti terasa jugak...dlm keluarga aku pon ramai je yg jadi askar ni...mmg takut jugak...tp dah itu keja mereka...mereka jalan kan tugas dgn sebaik mungkin...misi negara harus dipertahankan...demi............

Demi rakyat supaya hidup dlm keadaan tenang dan aman damai....tp ada jugak rakyat yg banggang x reti nak bersyukur...pi kutuk lagi ada ATM & PDRM V ni...mmg banggang lah kan...kau duduk menaip jer kat kibod tu sdh...toksah byk bunyi...ingat sng ke kalau dah kena serang hendap...ha ni lagi sorg ada bongok jugak kata suh bg blk je sabah tu kat sulu..x bw apa2 manfaat pon...ni pon bangggang jugak...ko bayangkan...dah dapat sabah...karang sikit2 dia pi jajah sarawak plak...nak lagu tu kah?? x ingat kah jepun dulu cam mana...dia x serang semua sekali...dia serang sikit2...korg nak duduk dalam jajahan lagi ka woi....kena ingat yg ms depan jugak lah benggong...toksah ckp sedap mulut ja....

p/s : perang kecil pon sdg berlaku....sangat lah x best...bila hati di jajah oleh emosi....

xoxo

4.3.13

Kesal

Kadang2 kita mesti akan pernah merasakan sakitnya hati tiada batasan...segala emosi menguasai diri...lidah x dapat dikawal lagi...tindakan yg sangat drastik yg blh berlaku..

Kesal sangat ngan perangai manusia yg sesenang meletakkan diri terlalu bwh kerana ego...kadang2 kita x sedar...kita membodohkan diri sendiri...memalukan diri sendiri..semua tindakan kadang2 blh meletakkan diri kita tahap derhaka..

Jadi..sila lah jaga hati untuk mengawal jiwa dan guna lah otak untuk menutur kata...kemarahan sentiasa datang...terpulang pada kita untuk melawan dan mengawal sifat marah...

p/s: info sihat untuk diri sendiri kita jugak....x kata aku ni bagus sangat...kdg2 kita mmg hilang kawalan bila terlampau marah...jadi...marah saja lah...kita ni anak...apa yg kita mampu hanya berdoa kepada kedua ibubapa kita walau sejahat mana pon mereka....

xoxo