27.11.13

Penang

Ok mengamit kenangan kejap...

Penang....best kan pegi penang...kena betul tempat dan masa...mmg heaven lah dapat makan macam2 kan..

Selain dari tempat lahir sendiri...ada satu kejadian yg mmg sangat x blh lupa lah bila sebut pasal penang

Ni kejadian raya tahun lepas kot...ke 2 tahun lepas...x ingat lah aku...tp rasa2 nya setahun lepas..

Adalah 2 org bff n adik dia ni....siap bw bekal ayam kfc satu barrel...dgn plastik lagi...*kampung ok... lagi siap ngan baju kurung hbs glemer lah ni...ada mr somi sorang ni sedap jer bawa kereta...dan disebabkan perhubungan untuk berhubung tu dah kong *hbs bateri tepon lah....hazab...berjalan kaki naik FERI untuk ke Seberang....ye jalan kaki ye...ngan budak sorg kena dukung...sorg budak dlm umur 5 6 tahun gitu...

Merasa lah detims ngan abang2la nya pon...lupa plak minta no fon abgla tersebut...semput hocay....

Dalam penat2...sempat lah cuci mata tgk mat saleh siap pakai baju melayu ngan sampin kjp...cuci mata kjp...tp tetap..peluh merembes...basah hbs...

Ayo...mmg x buat dah aksi sadis tersebut....tu blm konon nak mkn pasembor kat padang kota lama...jalan kaki lagi...aigoo....jangan harus lagi buyui oiii.....

xoxo

14.11.13

Aqil Ridhuan






Hari ni hari mini konvokesyen tadika kemas daerah kampar....

Dan seperti biasa...anak sulung yg konvo...tapi dlm keadaan serba kekurangan....maafkan mama aqil..itu jer mama mampu sediakan dan laku kan... (ok...shu shu filing2)

Memamng berdebar n sebak n terharu...semua sekali dalam satu rasa....hello...baru konvo tadika jer pon....kan...sangat over filing ni terasa....lepas ni aqil akan menerokai hidup persekolahan yg lebih mencabar...mama tau...aqil mampu lakukan....sebab aqil sangat tabah dan kuat semangat...

Rasa mcm x percaya...anak sulung aku dah nak masuk darjah 1...dan pakai baju putih...seluar biru navy...kasut sekolah putih...bawa beg sekolah yg sarat ngan buku2....

Mama harap mama mampu sediakan apa yg patut....bimbing aqil dlm apa jua keadaan...insyallah mama mampu lakukan....walau kekadang tu mama rasa kecik dari aqil sebab mama x mampu lakukan yg terbaik buat aqil...

Moga aqil akan lebih berjaya dlm mengharungi dunia persekolahan aqil...mama tau aqil boleh....

p/s : lps ni kita blh konvo lagi ye aqil....andai umur panjang dimurahkan kesihatan yg baik serta rezeki yg melimpah ruah....

xoxo

13.11.13

Luahan Hati (pada sapa yg nak baca saja)

Aku sedar aku berada di bumi yg mana...aku sedar aku kelompok dari mana....dan aku sedar diri aku siapa...

Kadang2 pandangan sinis org lain terpaksa aku tempuh jugak untuk mempertahankan diri supaya tidak terlalu jatuh ke dalam gaung yg dalam...

Dan aku tau apa org sekeliling pikir tentang aku..sebab kadang2 perkara2 itu timbul tanpa sedar...dan akhirnya aku tau..rupanya orang2 ini sebenar nya tidak memerlukan aku...

Dan oleh itu jugak..kerana nak menjaga air muka orang....air muka sendiri terpaksa ditolak ketepi...untuk kepentingan kehidupan lain...

Dan kadang2 aku rasa sangat malu untuk berhadapan dengan orang lain kerana aku tau...orang lain x pernah fikir yg baik tentang aku..

Dan aku sedar kenapa orang lain x suka kan aku...sebab aku x minta untuk dicintai sepenuhnya...dan aku x minta untuk dilayan seperti raja...cukup hanya dengan mengerti apa yg aku perlukan untuk kehidupan2 yg lain....cukup hanya sedar yg aku bukan insan yg sangat hina dan daif....dan perlu tahu jugak...aku bukan nya manusia yang tiada harga diri sampai orang lain x nak memandang aku walau dengan sebelah mata saja...

Dunia ini sering berputar...dan seringkali aku berada ditempat yg sama..cuma keadaan yg lain...

Aku cuba untuk memperbaiki mutu kehidupan...tapi seringkali disalah anggap..

Aku bukan cuba untuk mengatakan yang diri aku tidak salah...sebab aku tahu...aku berada di tahap yg mana...dan aku tau kesalahan2 yang aku lakukan...

Tapi tidak perlu untuk menuding jari keatas aku hanya kerana orang lain berperangai tidak elok...

Sebab pernah aku terdengar.... " sipolan sangat elok dirinya....x sesuai  bila kahwin ngan aku..."

Dan sebenarnya...saya sangat terguris dan tercalar maruah diri hanya kerana ayat2 itu...dan sehingga sekarang...ayat2 itu masih terngiang2 di kotak fikiran aku....

p/s : seringkali dikaitkan bersifat negatif yg telah membentuk org lain menjadi negatif jugak...

xoxo

11.11.13

Baby Lea



Alhamdulilah...berkat kesabaran yg sangat lama....chaq n abe joe (kak ipaq aku n suami dia) dikurniakan cahaya mata...Baby Lea... (nama penuh agak kurang pasti....hehehe)

Mmg sangat lama menanti kan saat ini...tahniah sangat2....dan semua org sangat bersyukur dan sangat gembira segala lah...dengan kelahiran baby lea ni...jgn kata keluarga kak ipaq aku ja....adik beradik aku n mak bapak aku pon teruja jugak....mmg semua pakat gembira lah....Baby Lea...dirimu sangat diberkati...

Selingan sikit2 ja lah...masa ngandung kan si Lea ni...ya rabi mulut si ummi...kalah mulut longkang ok..mulut aku pon kalah lagi..runsing tahap mana tah....awal2 mmg aku dah cop anak dia mmg pompuan...sebab cerewet tara mana tah...sampai aku pon rimas....sebab masa x ngandung xda sgt kot....jd nya aku terima diri dia camtu sebab pembawakan...dan macam2 perkara yg jadi masa chaq ni ngandung....sampai kekadang x tercapai dek akal...

Alhamdulilah...setelah segala kesedihan..pilu segala...akhirnya lahir seorang baby pompuan yg comel...dengan selamat serta sihat...

Insyallah...moga Baby Lea terus diberkati dan menjadi anak yg solehah...

p/s: nakal2 tu x dpt elak lah kan....hatta yg fompuan x duduk serumah ngan AQ pon blh tahan jugak perangai nya......nama pon budak....

xoxo