13.7.13

Kerang Bakar Berempah

Ye...sedap kan...nak2 plak aku guna rempah2 pes laksa sarawak...terangkat jugak lah bau ni....mentang aku x puasa lagi kan...

Hari ni kali pertama kita org masuk bazar ramadhan sebagai peniaga...mmg dari haritu lagi nak msk...tp xtau nak buat apa...mmg ada terpikir nak buat kerang bakar tu....sebab teringat kerang bakar kat cheras tu...adehhh...

Kompom x kompom je lagi..sudahnya semalam decide jual je lah kerang bakar...walaupon hanya weekend sahaja....weekday x dapat dipastikan lagi..kena mgu dia blk kul 4.30 ptg...itu insyallah blh masuk..sebab
bazar ramadhan yg kita org join ni...dekat2 taman jer pon...bukan lah bazar ramadhan yg besaq tu...xda....sebab dah biasa meniaga..jadinya..agak pelik jugak lah kan tetiba kau cuti sebulan...hahaha..

Dan hari ni jugak angkut segala budak2 yg ada dlm rmh ni pegi meniaga sekali...sebab xda org jaga....xpa lah...2 jam je pon kan...tp 2 jam tu pon agak meletihkan jugak...kena plak hujan tadi..syok lah depa main ujan..nak marah lelebih...tempat khalayak ramai plak tu...yg kecit x tahan tu..x padan ngan saiz...dan ada jugak makcik2 yg niaga sekali kata...uiskkk....ok lah deme ni...x buas...dok dendiam ja...ayakkkk....berpinar kepala aku dgr pujian dari makcik tu untuk bebudak tu...padahal jenuh marah jugak tu...dok gaduh depa ni..sumbat dlm kereta sudah nya...

ok...tetiba td meja sgt lah luas kan...barang nya xda sgt pon...mmg niat nak buat kerang bakar je...xnak buat lain...now kena pikir nak buat apa yg plg senang dan yg plg org nak mkn...dan yg plg org mls nak buat...hurmm....buat kerang ni saja pon aku dah nak pingsan...ketaq lutut...mentang den x posa..kn lenjan dari a sampai z....pitam..


xoxo

8.7.13

My Biz

Woohaaa....lama sudah x update...
Berkaitan ngan tajuk..sekarang dah jadi peniaga tegar kekdahnya....semua benda kalau boleh nak jual kan...tp x terbuka lagi kedai...

Sekarang ni tgh sebok jugak cari kedai...ada je nampak kedai bajet murah (kedai majlis daerah lah tu) yg kosong..tp bila tanya...ada org kata deme....depa ni x pantau ke...aiyoo..bila tanya org yg sewa kedai tu...depa kata nak tukar biz lain plak dah...tapi tulah kan...kena ada kabel..baru blh..dulu ada lah kabel...tp kabel tu besar sgt...sampai dia x leh join yg bwh2 ni...nak pakai kabel yg medium2 jer...baru blh dapat kan...

So sekarang yg sangat maju adalah barang2 crochet then barang baby....sikit hari lagi aku nak jual barang crochet bundle plak...see....bila dah terjebak dlm dunia perniagaan ni...mmg susah kau nak lari...apa je yg kau nampak semua kau cuba nak jual....nak2 plak bila dah tau kat mana tempat borong...itu lagi lah...siap
beli import dari turki lagi kata kau....ni dah usha2 kat alibaba plak..itu dah jadi konsep pemborong kekdah nya....cuma tunggu rezeki jer...tp aku rasa dah makin dekat dah tu..

Ok..cuma nak cerita itu sajalah....sila lah sokong saya ya....

p/s : saya tau..ramai yg x berapa nak sokong saya berniaga...tp perniagaan yg saya jalankan ni dah jadi macam satu mata percarian rezeki...jadinya...untung rugi tu mmg adat lah kat....sapa yg nak rugi kan...tapi selagi kita mampu mencuba..kita cuba..supaya kita tau..market mcm mana..org2 sini mcm mana...kan..lain tempat lain plak peel nya...


xoxo