Pages

29.4.12

Bersih...ker??

Aku pon x berani nak ckp...pon x sokong mn2 politik pon...tp saja nak luahkan rasa ja...

Tang mana bersih ya...ada slh sorg ajk kelas agama aku ni pon join...katanya berjihad demi agama....ada sepupu pon join jugak....kengkawan pon ada gak...

Yg peliknya kan...sampai pkl berapa yer perhimpunan tu siap...dan apakah motipnya perhimpunan itu yer....org tu kata..apa yg media sampaikan adalah x betul dari kejadian sbnr nya yg berlaku...hurm...depa kata politik...xpalah..mls nak kacau sb tu mmg bkn bidang aku dan xda kena mengena ngan aku pon...

Ada org kata lagi...berdosa kalau x mengundi...betui kah??sila bg tau kesahihan dosa x dosa psl mengundi tu yer...

Ada terbaca status kat fb... Bersihker semua....ada buat solat jemaah x masa perhimpunan tu...solat sunat jemaah ker...kan..pikir x...ada gak org2 yg kuat agama pon join semua ni kan...ada solat ker...blh solat ker kat tempat ramai org tu...sempat ker pi mesjid kat jln tar tu....aku bkn lah nak kondem org solat x solat...tp depa kata berjihad demi agama...tp kalau dah nak berjihad sangat sampai terabai solat...lagu mana tu (aku pon mmg lah x berapa nak betul lg solat kan) tp ini pendapat aku lah...

Pendek kata pikiran aku nie..mmg sangat2 x mendatangkan hasil lah benda2 camni...polis2 ni terpaksa lah jugak buat kerja bila dah org suruh...percaya lah korg..rela polis askar tu kalau blh nak duduk rmh lepak ngan anak bini jer kalau blh..dah arahan dorg terpaksa lah keja demi nak jaga keselamatan bagai tuk org2 yg agak banggang nie lah...tp ada org kata polis kacau sebab tu dorg memberontak...masuk akai kah....

Lagi cuba pikir..perhimpunan haram...x ke haram tu...(ok ni pikiran banggang aku yer...) kata haram..sah2 dosa kan...lagi..mcm thn lps ada bawa anak2 kecik...tahun ni pon ada lagi ker...kalau ada mmg x elok lah kan..sian depa kena tgk aksi banggang org tua..ok..anak dorg kenapa kita nak sebok kan....jihad katanya....


Takut plak kan..dok asyik pi kelas agama nie...kang org cop pemberontak plak...huhuhu...almaklumlah....ajk mcm org kuat pembangkang jer...jenuh den...bila pilihanraya tu karang.....kompom nie aku dpt beras pree lagi nanti....depa kata derma...aku amik jer....rezeki kan..dah org nak derma...amik saja lah...xkan nak sombong kan.....kalau ada niat lain sebab derma bagai tu....lantak...bukan aku punya hal...dia punya hal....ikhlas x ikhlas aku x tau....

p/s : bersihkan cherrylicious corner yg dah semak....huhuhuhu...


Sent from Samsung tablet

2 comments:

Buyuiazliana said...

dpt beras ek? aku pn nakkk...hahaha...

azataq said...

tuk mualaf jer nok...sb akhirnya depa kt byr zakat...jd nya org cam aku jer leh dpt...wahakakaka....kan.....tp sedih nok...org tu yg ajar aku fardhu ain org tulah kt dosa x undi...hohoho