Pages

5.8.13

Kek Lapis Sarawak

Nak raya2 ni kan...jadi entry pon ala2 raya lah jugak...

Ok...kembali kepada kebizian aku membuat kek lapis....

Walaopon agak penat n sangat xda masa sehingga nak toleh belakang pon kena pikir byk kali sebab xda masa sangat kan...tp td sebab lagi aku gi simpang pulai berbuka puasa kat sana...mmg...sampai terus bersila lah org kata...pastu lps mkn terus blk...*aje x senonoh btl lah minah ni...

Kan...ramai jugak saingan aku yg menjual kek lapis ni...samada ada kek lapis yg dibeli/di import dari sarawak terus...ataupon buat sendiri...itu yg dlm fb...blm kira kat dlm pekan aku lagi...yg best dlm taman rumah aku ni pon ada jugak yg jual...tp depa2 ni kata...akak yg satu taman aku jual kek lapis tu agak mahal jugak lah...tp sedap x sedap tu aku x tau lah kan..

Sebab tu konsep aku tuk kek lapis sarawak ni...yg buatan aku sendiri...dari dapur rmh aku...bkn import dari sarawak...konsep order last minit....sebab selalu sgt org nak order last minit...tp selalunya org akan kata x amik dah kan...kan kan...jadi aku ni buka peluang pada org yg suka order last minit lah...

Alhamdulilah...walaupun byk saingan (yg kek lapis dr sarawak tu harus lah cantik2 gitu kaler nya kan...kalau betul kedai nya..blh tahan jugak sedap dia...) tp yg penting....harus lah aku ckp...KEK LAPIS AKU LAGI SEDAP....hamek kau...hahaha....sebab ada org tanya...sedap x kek lapis kau buat...ko giler ker...tanya sedap x sedap kat tokei kek lapis tu sendiri...harus lah dia jwb sedap kan...pehal plak x jwb sedap...walaopon x sedap...tetap ckp sedap...pastu ujung ayat...*bg saya sedap la...sebab taste org lain2...ayat kaver gitu...

Dan yg plg penting...walaopon aku ni tokei kek lapis sarawak....dihari raya nanti...aku hidangkan KEK LAPIS SARAWAK bukan buatan tgn aku...lol..kalau ada tu nasib lah..ada lebih2 kek yg org order ni lah aku hidang...sebab nya aku menunggu kek lapis dr sarawak...pos oleh adik aku...blh?? gilos...

Pada awalnya aku cuma jual kek lapis masam manis yg kukus tu jer...customer aku kat MOF putrajaya...mmg tu lah mula2 aku try jual...masa tu murah my SIL ckp...yelah..masa tu mn pandai buat kira2 sgt...dan skrg ni..dah mcm2 jenis jugak aku jual..x mcm2 sgt lah...aku cuma jual yg sedap dimakan jer..walau xda rupa bergelora persis ombak...ke mcm bunga mekar segala...tp sekali rasa mesti nak lagi tu...percaya lah....

p/s : mmg penat sgt buat kek lapis ni...sebab x tido mlm dibuat nya...nak buat siang2 pns...takut rimas plak kan..kalau x puasa gigih lagi..kalau puasa...tp sgt enjoy buat ni..nak2 kalau org kata sedap ya amat...murahs plak tu....(bg org lain murah...bg org yg kedekut...mmg kata kek aku mahal lah...)


xoxo

No comments: