Pages

27.4.09

Tertekan & Ditekan

Huh...aku xtau lah apa aku nak buat sbnr nya lagi...makin hari aku makin rasa tertekan...selalu pun org kata..elakkan perasaan tertekan tuh..x elok untuk baby...tp cam mana kan...makin hari makin aku ditekan dengan benda2 yg sememangnya akan membuat kan aku rasa tertekan....apa aku nak buat sekarang...angkat kaki n blah...or terima je apa yg berlaku depan mata??? nak angkat kaki aku kesian kat umat2 yg ada....nak aku terima apa je yg berlaku...aku takut aku kang sakit mental plak...hati sapa yg harus aku jaga...hati aku atau hati org???? jgn kata suh makan hati ayam plak..sekarang ni...kalau bukan sebab aqil n baby yg dlm kandungan aku ni....aku rasa mmg aku dah pandang belakang balik...pandang ke arah hidup aku sebelum aku rasa tertekan camni..pendek kata (murtad)..ada potensi...kalau bukan sebab aku takut kehilangan aqil...mmg dah lama....(iman x kuat lagi ni)....kadang2 aku kesian kat org2 yg selalu aku luahkan saban hari perasan aku ni...terutama org yg selalu aku khabarkan lah...tp ada jugak umat yg kat bumi ni kata...lagi aku simpan lagi tertekan...tp selalu pun benda sama...x blh ke seseorang tu berubah demi kasih sayang...kalau aku blh buat perubahan besar dlm hidup aku ni...meninggalkan segala kegembiraan yang aku penah rasa sebelum ni...kenapa seseorang tu x boleh nak ubah walau setitik je dalam hidup dia...aku x minta rumah banglo pun...aku x minta porcshe pun...aku redha ngan apa yg aku dapat...tapi makin hari tertekan makin aku rasa x bernilai langsung hidup aku sekarang ni...apa akan jadi pada hidup aku setahun 5 tahun 10 tahun akan datang....masih mampu kah aku berpura2 dihadapan org....sebab aku rasa hidup aku sekarang di atas kepura-puraan...siapa aku sebenarnya....aku sendiri pun dah hilang arah...dan hampir x kenal siapa aku sbnr nya....aku mmg dah x blh fikir positif dah sekarang....setiap kali positif nak bertenggek...negatif tuh akan timbul di depan mata.....adakah aku sebagai anak isteri dan ibu harus terima jer keadaan yg telah terjadi ataupun cuba untuk merubah yg salah..ataupun biarkan saja apa yg terjadi biarkan terjadi...mestikah aku hidup sepanjang hayat aku macam ni.....sepatutnya aku perlu fikir adakah org itu mampu berubah demi aku kalau aku berubah demi dia...x byk...sorang sikit pun jadi...apa pandangan korang kalau korang rasa seseorang tu patut berubah untuk anda....UNTUK KEBAIKAN ANDA....mmg kalau dari segi semua sudut...mmg lah nampak ok...tapi cuma satu benda yg mmg x ok...adakah aku harus lupakan benda yg x ok tuh dan tutupkan dengan yg ok tuh...adakah patut????

X pernah aku harap kehidupan aku akan jadi begini...aku harapkan yg lebih baik sebagai seorang anak, menantu, isteri dan ibu...yang mana harus aku pilih....SHIRLEY PRESCILLA @ RABIATUL ADAWIYAH

5 comments:

Buyuiazliana said...

weh..ko jgn camtu..jgn layan sgt...lets bergosip..aku kan ade..pape call2 je aku...nak2 mlm2lah siang2 aku keje..ym je...aku sedia mendengar..

Umieqadeel said...

byk2 kan bsabar, hidup brumah tangga mmg centu, kadang2 rasa hepi sgt kdg2 tension tahap gaban...aku ade doa, pendek je, klu ko stress ko baca je 'hasbunallah huwanikmal wakil' insyaallah kurang stress, yela ngn keje lg, ank lg umhtga lg aku pon xleh nafi stress gila..byk2 kan besabar k, ade hikmahnye tu, cuma lmbt ngn cepat je k

Juraidy Ahmad said...

betul la ckp akak 2 org kat atas tu..angpa mau sabaq byk2 oo...xkn cabaran yg sikit tu dh xleh nk harungi..malu je kat gaban,power ranger & yg seangkatan dgnnye..wakakaka..sabaq no..jln yg angpa pilih tu dh betui dh...ISLAM..wallahualam..

azataq said...

isk isk iskkkk........

Umar Musa said...

hidup ini masalah. xada masalah bukan hidup. jadi puan masih hidup kerana bermasalah. syabas. ingatlah bahawa satu hari nanti maslah puan itu akan menjadi satu kenangan yang menyeronokkan cos kesabaran dan ketaatan kepada Allah itu ada hikmahnya. tanyalah sesiapapun tentunya mempunyai masalah. besar kecil masalah ada hikmahnya. allah akan bersama orang yang bersabar. saya sentiasa memerhatikan atul kelihatan ceria dan komited terhadap agama. jadi mohon perlindungan daripada Allah. hanya Allah yang dapat menyelesaikan masalah. jangan disebut lagi untuk menoleh kebelakang. terus maju bersama kalimah Allah. pakcik langkap...