Pages

5.5.09

Today's Menu


5 May 2009

Wantan mee yg sbnr nya br first time buat...just imagine jer bahan2 dia...x sangka plak jadi...hehehe...2 kali den mkn tadi..puas hati lah jugak akhirnya dpt mkn wantan mee hasil kerja tangan sendiri..selalu dok terbayang wantan mee cina yg kat tepeng tuh..tp la ni dah x leh nak mkn...x halal...mmg syok ar..pastu dgn x sabarnya sampai je azrul rmh..terus masak suh dia mkn...nak xnak dia terpaksa ler mkn...tp bese ler lidah dia lidah melayu...x pedas x sedap ler....lantak ko...janji sedap aku rasa...hehehe..mmg syok buat wantan mi ni..sebab xyah goreng2 berbagai pun...campur kicap pekat, stok ayam, minyak bijan n kacau...tp mi tuh rebus ler dulu ek..ngan wantan dan sayur tuh...wantan tuh punya bahan plak..sebab nak sedap..isi ayam tuh aku campur ngan pepper, sos perasa, minyak bijan sikit....xde ler rasa tawar sgt...ni satgi mlm mau aku bantai lagi ni....tp kali ni nak buat yg sup punya lah...hehehehe...



Yang ini plak mmg aku teringin dari kemarin nak makan...so semalam gi beli sotong kat tesco tapi kangkung plak xda...jadinyer azrul blk terus beli kangkung...dan aku pun terus ler rebus sotong ngan kangkung lepas aku buat wantan sepinggan tuk azrul....sib bek ada kuah rojak lagi...tp kuah rojak chaq ni cukup pedas...depa tahan ler kot..tp den x tahan....chaq..pasni buat kuah rojak jgn pedas ek...ehehehehe...rasanya ini adalah makanan untuk dinner sekali kot..byk ler plak aku tgk kangkung ni...mau membuang esok semua kangkung jer yg kuar....

Kekadang sonok gak duk kat umah ni...leh masak apa yg kita nak mkn...mmg syok ler..tp itu pun kalau bahan cukup ler..aku xde ler bahan yg specific sgt...janji cukup rasa bila campur semua ok dah...Tapi bila ada time yg mmg x tau langsung nak mkn apa..mmg roti ler jawabnya anak beranak mkn....sib bek azrul mmg x kisah pun..paling kuat pun ayat dia..ala...lagipun roti nak expired dah...kan..dari membazir roti tuh baik mkn jer...sebab tu ler kekadang beras aku 5 kilo jer pun leh tahan 2 bulan....sebab kite org jarang mkn nasi..aku pun xtau kenapa aku jarang mkn nasi...so azrul pun jadi ler x berapa mkn nasi...agak2 dah lm x mkn nasi baru aku msk nasi....bukan apa x mkn nasi sgt....bila nak fikir lauk apa tuh....tuh yg jadi agak x syok tuh...la ni dah x berapa mkn ayam dah...dok gila mkn ikan jer..dah ler azrul x reti sgt mkn ikan....aku pun heran ler kenapa ada org x pandai mkn ikan...aku rasa x susah pun..tolak je tulang tuh...hbs cerita...tp dia pun tetap pasrah lagi sekali...almaklum ler..dgn kurangnya aku masak nasi sekaligus kurang jugak aku msk lauk n seterusnya agak kurang jugak ler pi beli lauk...so jimat ler jugak untuk beli lauk tuh...almaklumlah...harga ikan ayam daging ni mahal ya amat...kira leh diet lah jugak kan...ehehehe..sedangkan ikan ada lagi sekor dlm peti sejuk aku tuh...ikan tuh pun aku rasa ada kot 3 minggu yg lepas rasanya aku beli...kekadang tuh x mkn langsung pun ada kite org nih...mmg kekadang aku pun heran kenapa kurang mkn sekarang nih....itu jugak kot mendorong aqil x mkn jugak....isk isk isk....

2 comments:

Buyuiazliana said...

shirley kasik aku resipi wantan ni...aku poin suke...x kan nak pi kedai cina plak..melayu ni apsal tak nak bukak kedai wantan ha???

azataq said...

tulah psl..aku pun heran kenapa melayu xda jual wantan ni...melayu x reti mkn wantan ker??? ayok..mau kena ketuk satu melaya ni karang...hehehehe