Pages

6.5.09

Ayak ayak ayak...

Ni yang rasa nak nangis ni..aku punyalah mls nak mkn nasi...usaha jugaklah aku x beli lauk..sekali nya azrul blk semalam pi beli sotong ngan ikan sardin begitu byk nya...(kira byk lah bg aku)..kalau bg chaq x cukup....x pasai2 aku tgh pikir la ni nak msk lauk apa...padahal ada lagi ikan sekor yg besar jugak lah tuh..terpaksa lah aku masak ikan tu dulu...kena utamakan yg tua kan..hehehehe..

Nak msk apa mlm ni...kita msk yg sng2 lah kan...ikan tu buat ikan bakar..sumbat jer dlm microwave oven tuh....pastu sotong tuh goreng jer ngan buncis, pastu ada ensabi ngan pekasam...nak msk mn satu ek...lauk dah ada 2 pilihan dah tuh...msk ensabi lah...hehehehe...mengarut tul kali ni pregnant..kalau aqil dulu asyik western jer...kali ni mmg selera kampung sungguh...belacan, sambal, pekasam, ensabi tuh kira pekasam jugak lah...ensabi tuh adalah spesis sawi pahit ya amat...so dorg buatlah jadi pekasam lebih kurang....kalau ikan pekasam tuh depa campur beras...ensabi ni depa campur nasi..hehehe..sian kakak2 yg kat tepeng tuh..asal aku blk jer...mesti aku minta ensabi kat depa..aku nak beli depa xnak....tp kalau aku ngadap ensabi tuh ngan nasi pns....mau terbuka luas selera aku ni...xda lauk lain pun x kisah..beras huma mak tuh pun nak hbs dah...ermm...baru dpt buka beras 5 kilo tuh yg 2 minggu lepas rasanya aku beli....pasni bila lak pulak beras tuh nak hbs..kekadang tuh sampai dah berkutu...cam mana nak elakkan kutu tuh..aku dah letak dahcili kering..tp dia mai bertapak gak...kali ni beli beras siam...hehehehe...almaklum lah beli 5 kilo jer..xde ler mahal sgt..lagipun mkn dlm 2 bln cam2....xde ler ralat sgt...tp masa tuh beras siam tuh murah...kalau x..xde maknanya jugak aku nak beli beras siam...sebab selalu beras siam ni susah nak goreng...sama ler cam beras iban mak aku tuh...kenapa sangkut paut cerita beras ni...ok lah...chow..

Adious Amigos

2 comments:

Buyuiazliana said...

sila snap cane rupe ensabi itu...rs cm aku selalu nampak kat pasar tu ke???

azataq said...

mn ada org jual kat psr ensabi tuh...kalau psr kat sarawak mungkin lah ada...kat sini mmg xde ek..yg ko tgk tuh yg kubis masin tu kot...