Pages

10.7.09

Masakan Hari Ni

Wah syok kan tajuk aku tuh...ekeke...ptg2 tadi aku bosan...teringat plak yg roti gardenia tu nak expired..sardin pun ada..ingat nak buat je lah sardin kan...pastu terus nak cuba skil buat sardin roll uuuu...ini lah hasil nya yg hbs dimakan oleh sefamily aku..ekeke


My first sardin roll...hehehe..x sangka plak leh jadi..x penah nak cuba takut x jd...hehehe..leh buat lagi pas ni...resepi nak ker..rasanya korg semua mesti tau nak buat sardin roll ni kan...tp sardin tu x berapa nak sedap ler..sebab manis..lagipun aku guna sardin cap A&A...selalu guna king cup...tp masa aku nak beli tu king cup xda plak ler....so abaikan...

Malam ni aku masak chocolate moist plak...nak bw blk kg...uiks...cam x cukup jer aku tgk chocolate moist tu....untuk aku pun bkn leh kira tuh...sebab aku dah tau kesedapan dia cam mana...tp xpe lah...sekadar nak suh mak2 mentua i mkn jer....ngan anak manakan...so tuk ipaq2 tu lenkali lah noh.....angpa kan duk kl...bebila leh mkn...hehehehehehe...lagipun km kan selalu buat kan....hehehe...Inilah hasilnya...sgt comel dok kat dlm loyang yg kecik ni...

Tudia...berkilat kan...siap ada coklat toping ngan coklat rice gitu...mmg sesuai tuk budak2...hehehe...nampak sedap x??? For recipe....payah gak nak kasi resepi ni...sebab aku beli kat kedai bakeri yg ready mix..tinggal nak campur telur, minyak, air...itu je lah...pastu masak....toping dia tu....serbuk koko..(tp aku pakai serbuk vico..sebab koko dah hbs.. :p)..coklat masakan..butter...n susu...donoe..jadi lah cam kat atas tu...comey kan kecik bulat camtu...huhuhuhu...puji diri sendiri ni...mmg i suka ler...

Masa tuang toping tadi...tetiba kan aku rasa cam nak jual je coklat moist ni...agak2 kalau aku jual RM10 ok x tuk loyang besar tuh...hehehe...sedap wooo....mkn ni saja dah kenyang tuh...hehehe...ok ler...nak sambung kebun jap...daaa

Adious Amigos