Pages

29.7.09

Dekat seminggu

Huh..panjang cerita ni...isk isk isk iskk

1. Khamis hari tu aku dipaksa ikut blk gi kampar...itu ler kejadian bermula...nek keretapi plak tu...masa tu aku poser plak tu..ada ler setengah lelah gak tu....tp sebab org yg bawa aku tu x berperikemanusiaan.....ok..xpe..janji blk esok hari nya...

2. Pastu kes jumaat plak..pun kena paksa gak ikut org gi ipoh...yg sbnr nya aku mmg xnak pi pun..sebab penat....mmg tau akan penat...ok..ikut jugak...nanti kata derhaka plak...sampai ptg..ada ayat orgg tu kata dia blk sorang dulu...dah hangen dah ni...sebab kalau dah janji camtu2...camtulah kan..kenapa plak nak tukar2...ok..hangen dah kat situ....tgh mlm tu...aku x stabil...aku try tahan gak sampai esok pagi...sampai esok konon nak blk kl.....

3. kul 3 pagi camtu aku gi ER kampar...sampai kul 4 pagi...balik umah....pastu sampai umah stil x leh nak tido sebab asthma...dah ler kena gi sana sini panggil azrul...tu ler...nama jer laki bini...tp tido asing....so kul 6 pagi aku gi balik ER kampar....sampai ler kul 7 lebih mmg dah x stabil...sgt2 teruk....pastu dah ler doc suh buat tu buat ni...gi scan apa ler...kena baring..turun dari katil...bagai ler...mentara aku nak bergerak dari kiri ke kanan tu pun dah hbs kederat...ini kan plak nak kena turun dari katil bagai..mmg tahap x stabil langsung....

4. kul 8 camtu...MY FIRST TRIP WITH AMBULANS FROM KAMPAR TO IPOH....ok...mmg first time ok...sebelum ni aku nek ambulan askar jer...xde effect pun...ni mmg real nyer ambulans..so aku choose tuk duduk kat kerusi jer...tp depa x kasi suh baring...(aku kalau semput mmg x leh baring)..so aku duduk ler kat katil...rasa cam nek kuda....isk isk isk....seriau pun ada...

5. sampai ipoh...terus gi labor room...tetiba plak aku rasa cam aku ni nak beranak kan...xkan ler depa nak paksa aku beranak jugak kan...dah ler baru 29 weeks....29weeks tau...ok..nak suh panjat kat katil wad tu plak...dah ler tinggi katil tu...mmg katil n bilik tu tempat tuk org bersalin ler...cam x sesuai plak aku kat situ....pastu jadi ler isu antara doc2 kat labor room tu ngan doc kat medical ward....ok..mmg satu kisah....satu hal aku nak bergerak guna kederat lagi nak tukar baju bersalin...(pink kaler)...pastu doc sorg ni marah2...dia xde construct ape n ape kan...kenapa admit kat labor room??? (dah ler wei...tetiba plak aku kena pose..depa x kasi mkn..lagi ler aku rasa x leh nak bernafas sebab lapar sgt)....pastu tunggu plak ambulans lagi satu tuk htr kat medical wad...

6. Perjalanan ke medical ward tu pun aku dah rasa sanggap...sebabnya...suhu panas ya rabi...mmg aku rasa ler kepanasan n darah aku tu naik sampai ke otak....sampai kat medical wad tu..aqil x leh masuk...sebab byk sgt penyakit terutama H1N1...so jumpa aqil kat bawah jer...(sedih nya aku bila tgk muka aqil blur2 tgk aku pakai mask kan)..masa ni azrul dah on the way blk kl....(makin hangen aku..karang korg tau ler)...sampai kat medical wad ni..nak kena tukar baju lagi...guna kederat lagi...(green kaler plak)...dah tu panas..kipas cam xnak je pusing...huh...letih...korang bayangkan..aku dah ler lapar...n 29 weeks preggy...then asthma lagi yg x stabil..mmg kena pakai oksigen ler...kena ngadap benda2 kat atas tu...isk isk isk....

7. PENDEK KATA....aku hangen ngan azrul sebab dia yg punca aku penat n sakit sampai terlantar kat hospital sampai 4 hari...ko bayangkan...betapa bosan nya aku...pastu dia duduk rumah lek rilek tido je kan....dah ler dia bawa penyakit batuk2 demam bagai tuh....pastu x jumpa doc...yg teruk kena jangkit aku..siap masuk hospital lagi...dah ler tu balik rmh bersepah...sorg2 duduk rmh apa salahnya susun kemas rmh yg sikit2 jer...ini x..bg tambah sepah...n tetiba aku rasa aku x leh nak hidup ngan dia...sebab aku x rasa dia memahami situasi aku n sebagainya...mmg ler org discaj dari hospital..x semua nya sakit kan....tp mmg aku rasa sedih ler dari saat aku keluar hospital sampai ler aku menulis blog ni kan...bukan aku minta nak sakit selalu pun....tp dah nama asthma...ko makan ubat cam mana pun...kalau dah kena sakit tu...sakit jugak..ada org tu makan gak ubat tetiap hari..aku tgk sakit gak....

8. PANJANG PLAK KATA....pasni aku nak elakkan balik kampar ngan azrul....sebabnya...dia akan tinggalkan aku kat kampar..pastu dia balik sensorg...mula lah perasaan x percaya aku kat dia dtg blk...tau ler aku x keje kan....tp cam mana teruk pun kurang nyer rumah kita....kita tetap selesa kat rmh sendiri....tp jgn ler tinggal aku suka hati..kalau mmg niat nak tinggalkan cakap jer terus terang...ini x...janji blk sekian2 hari..tp bila sampai sana...ini lah itu lah...bila aku nak melawan kang..org kata aku derhaka plak....karang takut kecik hati plak aku xnak stay....lagipun aku bukanlah jenis menantu yg sangat2 baik pun....plus aku mmg dah x caya org tu tinggal kat rmh sendiri lagi.....(fobia trauma)..sampai aku sanggup pantang sendiri kat rmh sendiri....janji aku x tinggalkan rmh ni tuk dia sorang diri...

9. SORRY to say lah kan azrul...kepercayaan aku x mudah untuk kau harapkan.....

10...Aku rasa cam nak demam plak..kering tekak ni...mmg au dpt bajet ler...xde kederat nak arrange party tuk aqil ni...so aku serahkan pada dorg ler..nak cancelkan pun i x kisah...sebab mmg aku x leh dah...dah hbs kederat dah ni

2 comments:

Arisy said...
This comment has been removed by the author.
Arisy said...

babe, warded.. Pity u. Semoga dah recover. And remember, there's always a silver lining (tadi silap spell)