Pages

17.3.09

Aqil Demam

Ala siannya aqil demam hari ni...hari ni dia pi check-up..and kena lah cucuk yg untuk umur 1 tahun 6 bln tuh...sakit sungguh tangan dia...nak pegang pun x blh...mmg lepas dua jam kena cucuk tuh...asyik merengek dan menangis jer...sakit sgt lah tuh kalau mcm tuh dah....jenuh jugak lah nak pujuk...last2 dah x tau cam mana nak bg ada mood blk...terpaksa lah bw aqil pi putrajaya jumpa paklong yg tercinta...mmg sungguh yg tercinta...terus segar...mula2 buat mukalembik sebab sakit...pak long dok pujuk2 baru lah ada senyum sikit diwajah aqil...isk isk isk...pasni ingat nak letak gbr pak long sebesar alam lah kat rmh...sayang sungguh ngan paklong...buah hati pengarang jantung tuh...pastu plak siap dgr cakap pak long plak tuh...mak dia pun dia blh buat x layan jer....isk iskkkk...nak kenal ke pak long nyer...kjp ek...ada x simpanan gbr depa dua yg sungguh mesra alam tu...
Lihatlah kemesraan depa...siap lentok2 kepala lagi


tgk tuh...jln pun ngan paklong...

masa ni mmg payah nak tgk dia senyum kat tempat awam...pak long je yg mampu...

Itulah paklong yang tercinta...kalau sakit ker apa ker...xyah bw jumpa doktor....bw jumpa paklong...insyallah blh sihat and ada blk mood nakal dia...tapi sikit jer pak long tegur..terus merajuk sampai tido...x tahann....dulu ngan wan..sekarang nih ngan pak long...dari jauh jer nampak paklong...mmg lari mcm ala2 hindustan ke arah pak long...tp dlm2 cinta hati dia ngan paklong....ngan makyang lah sungguh x blh tahan...mak yang lah paling kesian sungguh...sanggup tuh xnak amin(salam) apatah lagi kiss...xda lah plak gbr depa yg bermusuhan...hehehe...pasni nak amik lah...ada gak bukti tunjuk kalau dia dah besaq...hahahaha...kalau lah semua org dah xda around dia...mmg dah last choice..mcm x ngam jer ayat tuh...mmg no choice lah..baru terpaksa ngan mak yang...tapi bila kat rmh...nampak gbr mak yang kat pc...nak kiss lah...letak muka kat pc lah...saja je depan mak yang cari pasai...habis kalau semua cinta hati sapa plak org nak cari pasai kan...mak yang pun suka cari pasai ngan dia...kiranya kalau nak peluk cium dari aqil untuk makyang...kena ummi n paklong xda baru lah kot dia nak salam...tp sebelum dia salam tuh...x pyh ler nampak muka...dgr sore paklong ngan ummi pun kompom dia x salam ngan mak yang dah...kenapa blh jadi mcm itu...itulah ragam budak...

Ramai antara kita kata budak x paham...tapi dia cepat paham..dari apa yang aku perhatikan kat anak aku lah...yelah...24 jam aku ngan dia ma...penah ler sehari dua ngan org lain...aqil mmg cepat belajar...pantang kalau dia tgk kita buat satu2 benda tanpa berkelip mata....sah lepas tuh dia try plak buat sendiri.....sebelum ni mmg takut nak bg susu apa...takut perkembangan otak dia x berkembang dgn baik..tapi alhamdulilah lah...sebab sampai awal bln 3 hari tuh dari sejak lahir...mmg dia minum susu ibu jer...anda jgn risau....susu ibu mmg byk khasiat nya...slh satu nya...perkembangan otak bayi sgt cepat berkembang..(mcm susu anmum)....kesihatan pun alhamdulilah lah sampai sekarang...aqil jarang sakit dgn tenat nya....(mcm susu fernleaf yg ada protection tu)...kalau demam pun esok kira dah ok dah....sebab aku amik cara...kalau dia demam aku buat cam biasa jer...xyah ler nak bungkus2 pelbagai...bg pakai stokin baju tebal2...aku bg pakai bj cam biasa jer...tp opkos ler kalau mlm aku bg pakai bj lengan panjang kan...ubat mmg lah aku bg...tp sehari sekali jer...itupun sebelum tido...and baby fever dok tempek kat dahi..bagi mandi air sejuk...and aku ikut cara mak aku sbnr nya...sebab masa kecik aku ni rajin jugak ler jumpa doktor...so bila aku demam kuat jer...mak aku akan bawa aku pi tempat yg aku suka...tanya apa yg aku nak makan...mmg mak akan gagah dapatkan...so itu lah yg aku buat pada aqil...kalau tanya mkn mmg ler dia x jawab kan sebab dia pun x pandai ckp lagi...plus dia adalah org yg susah nak mkn...so kenalah bw org yg dia suka cinta..intan payung segalanya lah...br lah ok sikit...mmg doktor tuh kalau dah meleret baru lah bw pi jumpa...seronok jugak tgk aqil tadi..ada lah mood nak kacau brg ummi tadi sebab dah jumpa ngan pak long....hujung tahun ni pak long nak pindah kota warisan....jenuh jugak kalau dia sakit ni....jauh tuh nak menapak..xde ler jauh sgt kan...tp kira jauhlah jugak...cam mana kalau bapa dia kena transfer keje kat kampar....x dapat aku bayang kan...oklah...kenapa aku rasa mcm ada nyamuk ni....bkn nyamuk ni...aku x taulah apa binatang nih...yg kecik2 tuh...kalau iban cakap rengit...xkan lah rengit kot...sebab selalu benda2 tuh ada kat tanah n hutan jer...lagipun tadi aku guna sabun dettol sebab nak cepat lah tadi...dah lah aku mmg alah pakai sabun dettol sekarang ni..

Adious Amigos

No comments: