Pages

12.3.09

11 March 2009

Sayang sungguh...ikan den mati 4 ekor...kesian betul..dah ler tu cara depa mati tuh sungguh x blh nak terima akal...mula2 sekor jer yg dok tersangkut kat pam tuh....dok tgk longlai jer...biaq ja lah kot..kot2 ker blh hidup lagi...pastu mati plak...selang berapa minit plak ada plak sekor lagi mati di ditempat kejadian yg sama..xpa lagi...pastu tutup lah pam tuh takut ada mangsa lagi...naik kul 2 cam tu...sekaligus 2 ekor mati..aku pun x tau apa sebab dia...isk isk iskk....sedih cek...xpa lah jugak...pastu mlm tuh nak tukar lah air ikan tu sekali sebab dah kotor...(lupa nak beli garam untuk aquarium tuh)..dan berbau..sebab aku x tahan ler...tambahan lagi pam dia dah dibeli baru...sebab pam lama tuh rosak dah...alkisahnya patut ler cepat rosak..sebab x rendam habis...rupanya kena rendam habis...isk isk iskk...beli ler baru...bila dah tukar2 semua...bg masuk ikan...tgk ada plak sekor mmg dah lembik x bergerak dah...yg sekor lagi dok longlai....lagi sekor mmg dah tunggu masa dah...so dah buang yg sekor mati tuh menjadikan 5 ekor dah hilang...so kita org laki bini dok perati ikan yg longlai tuh...yg tuh sekor yg longlai..dah hidup...dah dpt co2...hehehe..x baik...yg sekor mmg dah pegi jugak...menjadikan 6 ekor genap mati..tinggal lah 11 ekor jer ikan aku nih...nak beli ikan besar rasa x best jer...bila beli ikan kecik dok sangkut plak kat pam tuh...nak beli ikan emas lagi ler payah nak jaga....hehehe...

Sekarang dah pandai nak bela benda hidup kat dlm rumah n i...x dpt hamster ngan rabbit...dpt ikan pun blh jugak....plus lupa plak nak cerita....i dah tanam bunga dalam rumah...alah bukan bunga sangat pun...daun jer...ala daun yg tumbuh dlm air jer tuh...sebab aku x suka nak tanam bunga yg leceh...nak kena siram ler bg baja ler pelbagai ler...haq ni bubuh jer dlm ayaq...tinggal jer....hehehe..betapa senang nya kan...saja ja nak bagi sejuk mata yg dok asyik mengadap komputer jer kan...walau pun aku xtau kenapa dok ngadap jer komputer nih..selain travian aku mmg suka melangut depan sini...kekadang xda benda pun nak buat...ngadap jugak lah gambar2 yg ada dlm pc ni...dah hbs boring dah ler tuh....pasni aku ingat nak sambung buat keja2 manik aku tu lah...teras cam awal sgt aku bgn....konon nya nak masak nasi goreng untuk hubby bawa bekal kan..almaklumlah org x pandai breakfast..kira makan tgh hari ler tuh...bila aku nak tonyoh2 nasi tuh..alahai..cukup sorg mkn...tp sebab aku dah bgn seawal nih....(12 March 2009)..aku goreng jugak lah x puas hati.....dah hbs goreng melangut plak depan ni...kan btl apa aku ckp...mmg dok langut ja depan nih....heran cek...ok lah...cek nak main game sat...seronok main game pepagi ni...hehehe

Adious Amigos

No comments: