Pages

8.3.12

Perihal Hospital

Oceh..tajuk mcm aku keje je kat spital..kalau tgk stauptus fb pon kalau aku ada scan foursquare tu..mesti igt aku keje sini kan..lol...iyer tgh keje..keje menghabiskan ubat di hospital...

Dah dua mlm aku wad ni...dua malam jugak diva kecit tu tido ngan aku...cuma mlm td aku rs sgt x cukup tido..jadi makanya aku kol opah tanya...free x kalau nak htr diva kecit blk sat..sb nak tido...nak p mandi pon cam mls jer ni...tp dah cuci muka ok...sebab ngantok sgt dan aku rs kena kurang bergerak....

Dan pagi ni tadi x penah2 seumur hidup aku menginap kat wad ni aku dpt teh o....minum lah jugak...x sampai berapa minit terus skt perut..oh...kuatnya angin teh pakcik...guna teh apa pakcik...saya kat rmh minum sabah tea jer pakcik...

Tetiba mcm dah tua plak...mkn tu sakit...minum ni sakit...isk isk isk...sekarang ni dah start minum susu plak....eh bkn aku nak citer psl spital ker...pesal melalut plak ni...

Back to topik...dan kisahnya...diva kecit dah blk..now nak tido plak x leh..ada org repair something kat luar btl2 sblh tingkap aku ni...alahai...tingin jer aku nak suh senyap....mata dah kabur sebab pengunaan neb yg kerap....now kalau tido mesti doc dtg plak....aduh...harini skip antibiotik sebab td ms mkn ubat perut aku skt..xnak lah mkn ubat...takuit...

Tambah plak aku ada jumpa student yg x berapa nak konpinden..takut2 blur...ayok...nsb baik aku reti waktu jam aku dpt neb or hidrocote...nsb bek dia x msk sabultamol tu dlm line aku..cpt je aku tarik tgn..adik jgn blur2 tau..naya jer...muka pon aku tgk muka bdk kg jer..tp student masterskill hocay...bkn student kem kerajaan...hurm...mmg lah aku x berapa suka jugak ngan student2 ni...depa ni kekadang cam over plak...br jer student..nak msk ubat ikut line pon tergagap2....bl org tunjuk ajar nanti org tu blah depa p kutuk plak...x baik tau...org kasi ilmu dik....pehtu kan dik..jgn lah buat bilik ni jadi bilik gosip yer...tau lah bilik ni bilik isolation....gitu...aku sensorg plak dlm blk ni...motip sebab aku bw diva kecit..maka x leh tido wad biasa..hebaq kan....

Makanan hospital kampar masih menyelerakan...cuma kekadang bekfes x sedap...pakcik sampai lbt ya.....dah lama saya x dpt mihun sup kala bekfes pakcik...or kuey teow goreng ngan udang besau2.....

Pon sama gak..bila kat spital kampar ni..mmg xda benda lain org akan tanya aku...kak yam sehat...opah nya x dtg ker....mak duk ngan sapa la ni...kan..see...ada dua sebab ni kenapa aku org kenal kat sini....pertamanya sebab opah aka mak mentua ai ex staff nurse sini..maka org akan kt...ooooo...menantu kak yam ke....(layanan pon cam istimewa sikit....kui kui kui)...perkara kedua sebab aku kerap sgt sampai sini n ada history besar yg aku rs jarang2 berlaku kat spital gini...yer mls nak ungkit....

Bagus tau kalau rasa2 mcm ada kuasa veto kat spital ni....mn ada somi yg blh jaga bini masuk wad...haritu mr a tido sekali...depa x tanya pon...sebab takut aku kronik lagi..ana ada sekali kan....dan sb dah terbiasa aku buka on off jer oksigen n neb tu...sebab aku tau dorg x sempat...jd buat sendiri ler yer...dan kekadang tu aku terlajak jugak terajar student2 ni..yer...blh lah upah ai sebab ajar student uolls ok...

Oklah..rasa cam pjg plak entry..dan aku rs cam pelik jer...tp mls nak baca blk...

p/s : mesti akan ada typo error kan...lantak...mls nak edit....