Pages

23.9.09

Balik KL

Wah..mmg ada sikit pengalaman ngeri masa dlm perjalanan blk kl mlm tadi...[22 oct]..first kite org tepon plus dulu..sebab nanti takut terhadap jem...sebabnya tgh hr tu masa aku on d way gi SP..aku tgk jln yg menghala ke KL...uisk..padat....sah jem kan...so kite org tepon plus..dia kata kereta byk dari bidor sampai slim river...jauh kannnnnn...kita org msk lah dari behrang rasanya....mmg laju ni...mlm lagi..tgh syok2 sembang2...pastu nampak lampu liplap2 kaler biru..uisk..xkan polis buat rodblok kot....tgh syok nak usha lampu liplap tuh...astafiruglah....sib bek terperasan ada benda atas jln yg sgt bsr...n sempat ler elak...bila dah terelak tu....astafiruglah......adalah mayat org br xciden....kesian sungguh...itu adalah penunggang motosikal lah kan..sebab dia pakai helmet..mmg btl2 tgh2 jln...tgh2 jln yg org mmg dah tarik speed dah...tp sib bek dia jatuh kat bwh lampu2...sebab kat sebelah tu tempat rehat...aku jadi trauma kjp...sebab mak kan lemah semangat sikit ngan mende2 camni.....azrul teringin nak benti..tp sib bek dia mengenangkan yg bini dia ni tgh sarat..kalau x..lagi trauma aku....yg satu jer aku nak tau..sapa ler langgar dia tuh...sebab aku x nampak ler kereta kejadian di mana2...kereta yg benti nyebok n nak tolong ada ler...ke dia jatuh sendiri ker kan...allahualam....sian dia..sib bek dia sempat meraikan hari raya ngan keluarga...

So ingatan pada kengkawan yg blk kg naik motor tu kan...disarankan perjalanan anda pada siang hari bkn di mlm hari..sebab mmg x sesuai sungguh kalau memalam nak blk..kan mmg ler siang tu pns kan..tp INGATLAH ORG TERSAYANG..plus kalau jatuh kat tempat gelap lg bahaya...org x nampak....nanti hancur habis semua cam sorg tuh punya kisah yg msk paper 2 3 bulan lepas tuh...mayat dia hbs hancur sebab kereta laju2 gilis dia..diwaktu subuh tuh...org x pasan ada mayat...takut plak aku nak citer...

Oklah..itu ler hot story buat masa ni....tp sbnr nya ada lagi...tp secara ringkasnya lah aku kasi ek...

Semalam sampai rmh kul 2.30 pg...buka2 pintu...astafigrulah....mmg byk aku mengucapkan kata2 itu mlm tu....buka pintu tgk aquarium aku...ya rabi.....dah jatuh tergolek dok n pecah...serta banjir rmh aku...aku takut gak kena romps ke apa kan..so far xda brg yg hlg..kira bkn lah...rupanya meja tu x rapuh...x sempat nak ganti lain...ingat pindah kampar br nak tukar..rupernya....tp ikan2 tu hidup lagi..nampak sgt kejadian tu baru berlaku..so kite org ni yg letih serta mengantuk...terpaksa ler settle kan tempat kejadian tu...xkan nak biarkan plak kan...ngan kaca sepah2...sib bek aqil xda..so seminggu ni leh ler aku nak settle kan..sebab rmh ni dah mcm rmh org pindah brg..mmg bersepah ler...skt kepala mak tgk..settle2 yg banjir tu jer..dah sampai kul 5.30 pagi...[yg dasatnya..blh gak laki mak bgn gi keje walau dah lbt sgt]...bertanggungjawab sungguh terhadap keje...[niat dihati dah ada tuh...tido kat opis]....blh...hahaha...anda bayangkan kerja2 mentenen ni kan..apa lah sgt..rosak br org panggil...so yg lebih2 tuh..hal sendiri ler kan...so kire nye...aku kena settlekan perut aku yg tgh lapar ni yg aku sendiri xtau nak mkn apa...baru ler aku leh settle rmh aku ni yg bersepah yg amat......

Adious AMigos

No comments: