Pages

6.12.10

Balik kampung..........

Mak nak buat pasal entry nak balik kampung ni...tapi td...nyah sorg ni suh mak buat entry yg dia tag hr tu..ayok...blh lah 2 in 1 kan....

Mak mmg suka balik kampung halaman walaopon bukan tempat kelahiran...tapi mak mmg suka balik sana....apa2 jadi pun mak mmg suka....hujan banjir ribut apa ke...mak tetap suka...walaupon kena samak satu rmh mak tetap suka balik sana...bila yg x best tu adalah...org bising perihal mak nak balik sana....aiyok....6 years oredi ho....please lah...kecik ati ok....mak mmg sensitif kalau korg nak tau sbnr nya....selembut hati ayam yg mak ratah tadi siap masak kicap halia ok....maveles...sebab tu x kasi tau awal2 dulu...walaopon beli tiket tu sbnr nya dlm bulan july rasanya....tp baru nak kabo kan this week....sebab2 tu lah...ai x suka org bsg2 perihal ai nak balik rmh mak bapak ai...ok..laki x leh ikut ai terima...janji ai balik jenguk....ok..kalau nak kata pesanan....mmg lain ok..pesanan n bising2 satu kejadian yg sangat berbeza....kalau pesan...samak pingan2 sebelum mkn semua...ok..saya terima....walaupon saya tahu..mmg wajib kan...yg saya x leh terima bila ada org kata...x leh tinggal rmh lama2 lah...tinggal laki lama2 lah...plus tahun ni ada org bising pasal ...biznes plak....ooo..kalau sebab biz..sampai bila2 pun mak x blk jenguk mak bapak n keluarga yang lain....oh saya bukan lah anak yatim piatu selepas memeluk islam...cuma yg saya harap...fahamilah hati seorang anak ingin pulang kerumah org tua nya..walaupun berlainan agama....saya masih ada tanggungjawab untuk menjenguk dan menjaga mereka....saya pun ada adik beradik....pasal halal haram tu..x payah lah risau....belum apa2 lagi my father dah sms kata....rmh ni xda ANJING......ok....sedih kan...ok mmg jauh..n mkn duit byk nak balik sana..one day kalau dorg xda...mcm mana??? lagi kesian kan....setiap kali nak blik mesti akan hadapi situasi mcm ni....n mak bapak ai xde ler sampai nak bawa cucu pegi church n suap makan benda2 yg mmg haram disisi agama....i trust them...so dorg xda lah benggong jugak....dorg tau sensitiviti org ISLAM.....

p/s: please lah..kalau susah sangat kan...i rela jer dia pergi.......janji ai ngan anak2 leh balik kampung jenguk sedara mara sebelah ai....END OF STORY

ok ni pasal tagged oleh beliau itu..

1. Apa nama blog aku dan kenapa guna nama tu ?

nama blog mak 'Simply Me'....aku pun x tau kenapa aku guna nama tu...tp sejak menjak ni...siti nurhaliza telah menggunakan nama 'Simply' itu...isk isk isk...dan nak merujuk kepada simply tu...ai mmg simple jer....simple dlm bergosip bagai kan.....hamek..

2. 5 perkara yang paling aku ngairahkan..??

1. Cupcake nok...oh...heaven dapat buat cupcake.....laksa...all type ok..kecuali laksam...[kureng sikit lah]

2. Shanaz...ngahahahaha...Yusri KRU...Chriss Judd....Justin Timberlake [bukan zaman kerenteng ye...]tetiba kan yusri dtg lamar aku...apa aku nak buat ngan bapak hekan aku tu..???

3. Pink Color...oh my....estactic...ngahahaha

4. Bring It On...all the movie..wah...ngan AQ2 sekali join merembes...

5. Tetiba aku dapat bukak kedai all pink pasal cupcake..oh heaven...n free tanpa sebarang bayaran balik....[ada ker.....nak bagi free...walau sampai ke california pun...mak tetap terima...]

6. uisk..byk lah benda2 menghairahkan ni.....

7. soping high heel nok....oh mak suka....tp bukan lah kat Jom Heboh ker...Tesco ke...giant ker...oh..mak x suka kasut2 ditempat tersebut..x chantek n x sexy....

8. Gosip...wah...walaopon hari2 gosip yang sama kan...

9. nok..byk lah mak nak huraikan...hahahaha..ok2..kita benti..nanti pjg sgt plak


3. 5 perkara yang aku kureeenggg ngairah..??
oh..ini ek...kjp...

1. bila selalu dgr benda yg sama je tiap2 hari dr mulut org yg tiap2 hari jugak

2. melepak kat luar rmh ni...please lah..saya bukan x suka campur..tp mls lah...nak kena tukar2 baju bagai nak keluar rmh semata2 melepak tanpa faedah kan...

3. bila kena masak lauk pauk...isk...malasnya...

4. dan bila saya minta something2..ada org kata saya berkira...oh..sgt lah x best...[saya berkira kah????]

5. bila x dpt post cupcake via citylink.....hampeh sungguh lah....

ok..mak xtau lah nak tag sapa2 ni...sebab tatkala ini...nama org itu asyik bling2 oren jer....ok..




3 comments:

Buyuiazliana said...

nok..igt..ape2 jadik aku ade tauu..

ni p spi 7 ghairah ni apedehall?yusrylah?ko ada lawa lg dr erra x ko rasa2?hahaha!kalau iye mak ucapkan selamattt...

azataq said...

ko x tau ke nok...apa kata RJ tu...paris hilton....oh....

fatin said...

apa2 jadi..buyui ader..aku pun ader... oke