Pages

4.11.10

Mc Donald's


Aci x kalau aku nak kata....

Mc D KAMPAR SUCKS!!!!!

Hoh...benggang hocay....customer x ramai pun...so aku amik lah satu lane....punyalah aku tercanggak mcm org banggang kat situ tunggu nak diserve..sebelah2 mmg kosong...sikit habuk pun depa x layan....rupanya aku salah lane...[tp mmg bkn slh aku..sepatut nya depa ckp camni....kak..queue kat sebelah sini...]dlm erti lain...customer xda...depa blh jer serve walau mn lane aku duduk pun...banggang tahap gaban....so aku tukar ler lane...barulah hanjeng McD ni layan..sebelum layan..sempat lagi gelak2 sembang...dari aku sorg je ada kat kaunter tu..sampai ramai yg que kat belakang...ko tgk...punya hanjeng kan budak2 Mc D ni...itu satu hal...nak amik oder..ya robi....xda etika lsg sebagai CASHIER atau pengambik oder...tahap gerai tepi jalan hocay...mmg dasar vavi sungguh...dah tu...dah lama amik oder..baru org belakang kata....AYAM SPICY DAH HBS LAH....hoh...banggang...ok..tukar QUATER POUNDER plak....ok..dah serve n bayar...tunggu sebelah lane tuk makanan sampai...ya rabi...hazab tunggu minah gajah tu siapkan oder...hocay...lembab mcm siput....siput laju lagi agaknya...blh plak main2 sembang...gosip2 depan customer...hocay...muka aku masa ni mmg dah macam hanjeng tinggal nak sergah jer..xpa2..aku sabar jer...kang buat malu jer aku sergah2 depa yang konon pro ler dlm keje MC D ni...dah serve yang aku rasa dalam 15 minit tuk amik 2 set sahaja....mmg teruk....

Sampai kat meja...Mr A makan dulu QP tu...dia plak yang maki hamun....ROTI QP TU KERAS...aduhai lah...siap lempar roti bahagian atas tu.....ok..sebab dah byr...dia pun makan...hoh...bertambah lagi maki hamun dia...mmg keras...makan lah jugak dlm keterpaksaan...sudahnya dia lempar jugak....
QP yang dah discard..tp depa serve jugak

Fries dia xyah cakap lah...aduh....keras..mmg dah lama punya fries...Nugget pun camtu...ya rab..mmg failed depa ni...

Hocay...kalau depa kata MC D ni baru jer buka x sampai sebulan...hello....x semua staff kat situ baru hocay....

Aku pun penah keje kat MC D..store mmg yg baru buka..aku tau etika dia semua cam mana....TIME SQUARE STORE MC D TU...ko tanya sapa yg mula2 keje kat situ....Hello...banggang lah korang kan.....Nak kata letih...JANGAN KEJE!!!! dah kau p ilih keja kat MC D..ko kena terima lah letih dia cam mana....Memang tahap gaban.....banggang nak mampus...

Mr A kata...aku sanggup pi MC D IPOH dari KAMPAR yg dekat ni...kalau service macam taik...perangai x ubah macam HANJENG TEPI JALAN.....SERVE MAKANAN YANG DAH DISCARD..[hello aku still ingat dia punya QUALITY TIME hoccay...kalau x...ai x dapat A dlm service ok...x caya..ko tanya lah org yg seangkatan keje ngan aku masa kat MC D TU..]hoh..mmg sedih....n budak lobby tu dok jeling2 jer aku ngan MR A maki hamun...entah dia dgr ke x...atau dia buat x pedulik....bukan salah dia pun..dia jaga lobby jer..bukan serve customer.....

p/s: terasa plak aku ni sangat beretika masa keja kat MC D, KFC dulu...[ok..ai stat keje kat fastfood hocay....dari situ aku blh nak displin kan keje...n terus reti masak benda2 ni...SEE...experienced tu penting.....]

4 comments:

gadisBunga™ said...

my god...kene report ni...!
teringat tadi dok kat oldtown nak lunch, pastu waiter datang dia patah balik sebab tgh tgk menu. terus bangun pegi kopitiam sebelah. huhuhu

azataq said...

tulah..sakit hati betul....kalau bukan sebab anak..mmg lama dah blah....

Buyuiazliana said...

aritu melompat ko tunggu dia nk bukak kan...sekali nan adoo

fatin said...

tgk kat gambar, i.d lawo.. tp syg disebalik nyer..servis sucks.. mmg kene report nih.. buatnyer anak nak pi mc d lagik.. dah kne gi ipoh laks.. huhuu