Pages

9.9.11

Kisah Cukai Telco

Hurm...terkejut jugak mula baca kat twitter kata kena caj...esok2 dgr kat paper lak...terus cam hangen...sebab kena bayar cukai..oh x best nya...

Aku ni mmg lah x suka kalau nak byr lebih pada seseorg..tp service nan hado..x hengat..sekali nak topap sampai rm30 dah kena tambah sampai rm1.80....punya lah x best kan...nampaknya kena ada jalan dari mengelak kan byr cukai tp service cam haram...

1. Kena say goodbye to BIS lah....[mak rela...sebab service pon xda lah bgs sgt...tp kat 5353 ni cam berjalan lancar jer digi ni....tp kat paya basung x lancar...n putrajaya oso x lancar...jadi keputusan...babai BIS...]

2. Aku bkn lah insan terpilih untuk membayar cukai ke atas benda yang aku nak guna..hohohohoh....saya surirumah ja...

3. Nak guna BIS bila perlu o sangap kan...tp kat paya basung mcm x guna jer...jadi abaikan...bila kat putrajaya ada wifi..lagi diabaikan....so kesimpulan nya x guna lah yer....kat rmh ada berok...

4. Sebulan topap rm10 jer..derma lah jugak 6kupang kan.walaupun...motip sebab senang org nak kol ja....

5. Bertahan 6 bulan sebab nak tkr pi stimix...[kalau cam tm x kesah nak byr cukai...sebab dia punya service ok...kalau tepon rmh ke rmh pree...nak sms...sms kat fb ja...hbs cerita...]

Jadi makanya..kn lah bertahan...oh..saya ada dua preapid..celcom n digi....dimana dua2 pon guna..ayok...kn aktifkan jugak ya dua2....jgn lah heran ya kalau tetiba pasni kol henset x dpt2..hehehehe...nanti aku bagi no tepon rmh ya...tepon rmh jer...jadi semua org sila bg no tepon rmh ya...sng nak chitchat pree...ngahahahaha...

p/s: rs cam lama sgt 6 bulan tu.....tukar plan hari tu sebab x tau dah nak dpt rmh..kalau tau dah dpt rmh leh msk...bertahan lah lagi sebulan tuk plan berok yg lama...kalau x..sekarang dah guna stimix kan.....

xoxo

No comments: